fizinfo - [Fizinfo] 5 éves osztatlan képzés!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] 5 éves osztatlan képzés!

  • From: Raics Péter <raics.peter AT science.unideb.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] 5 éves osztatlan képzés!
  • Date: Wed, 21 Dec 2016 11:52:10 +0100

Hogy hol fordították előre az idők kerekét?
Hát a Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Karán, magyarul az AGRÁRON!

Kedves Kollégák!

Az DEBRECENI EGYETEM HÍRLEVÉL XVII. ÉVF. 50. SZÁM | 2016. DECEMBER 20. értesítésben kaptuk ezt a hírt. Igaz, nem egy nagy cikkben leírva, hanem a következő linkkel eldugva:
https://www.youtube.com/watch?v=TH3OmrN8JFM&feature=youtu.be
"Ötéves osztatlan agrármérnök mesterszak a Debreceni Egyetemen"
A kezdés 2017. szeptemberben lesz, a honlapjukon hírdetik is.

Erről beszéltem már a 2011. évi Felsőoktatási törvény megjelenésekor és azóta is sokszor boldog-boldogtalannak, hogy megvan erre a lehetőség!
Senki nem tudta megmondani nekem, hogy hol helyezkedtek el eddig fizikusként a BSc-diplomával rendelkezők? (Tudom, a BSc a fizikát minősíti.)
Valahányszor kértek tőlem fizikusra javaslatot állás betöltésére, mindig kikötötték: vagy régi ötéves képzésű vagy MSc-s legyen!

Mikor látjuk be végre "hivatalosan" is: a BSc-MSc ebben a formájában (pláne az újabb átalakítással) TOTÁLIS ZSÁKUTCA!
Nemcsak a fizikusoknál, de minden természettudományi területen is (meg a valóban komoly bölcsész szakoknál).

A visszatérés: Az ötéves képzés legyen a fő cél, a tantárgyak felépítése erre történjen. Elő kell venni a régi "fehér könyveket"!
Ha valaki 3 év után el akar menni, készít egy egyféléves (semmire sem jó) szakdolgozatot, mint a mostani tervezet szerint, majd kap egy nem sok mindenre használható diplomát (mint most). A többiek pedig végre normális képzésben részesülve, másfél éves komoly diplomamunkával boldogan végeznek.
Hasonló örömben lesz részük az oktatóknak is, mert az összes probléma megoldódik, lelkiismeretük szerint taníthatnak végre. Hiszen túlnyomó többségü(n)k ebben a rendszerben nevelkedett. Ezért nem is tudjuk igazán átérezni a diákok szenvedéseit! De azért fejlesztgetjük tovább a kétszintű (kétszínű?) képzést, ugye ...

És ne jöjjön senki azzal, hogy erre nincs pénz! (Kaptam ilyen érvet is a visszaállítással szemben.)
Ugyanis, bármire meg lehet szerezni a magasabb fejkvótát, csak erős érdekérvényesítés kell, mint annak idején a jogászoknál. Vannak nagydoktoraink, akadémikusaink ... Az Agrár példája mutatja: MINDEN lehetséges! Még az értelmes és jó egyetemi oktatás is. Hát nem fantasztikus?!
Csak rajtunk múlik! Megtesszük, ugye!?

Ennél a hírnél szebb ajándékot nem kaphattunk volna a karácsonyfa alá!
A Születés ünnepe közeledik. Az újjászületés is vele érkezik?

Áldott Karácsonyt és igazán boldog Újévet kívánok mindenkinek!

Szeretettel és lelkesedéssel:
Raics Péter
fizikus, ny. egyetemi docens
DE Kísérleti Fizikai Tanszék

  • [Fizinfo] 5 éves osztatlan képzés!, Raics Péter, 12/21/2016