fizinfo - [Fizinfo] Rendszer- és irányításelmélet, a rejtett tudomány - szerdán du. 6 órától, a neten is

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Rendszer- és irányításelmélet, a rejtett tudomány - szerdán du. 6 órától, a neten is

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Rendszer- és irányításelmélet, a rejtett tudomány - szerdán du. 6 órától, a neten is
  • Date: Tue, 4 Oct 2016 18:44:11 +0200

www.galileowebcast.hu

Következő élő közvetítésünk október 5-én, szerdán 18 órától:

Dr. Szederkényi Gábor: Rendszer- és irányításelmélet - a rejtett tudomány (Garai Géza Szabadegyetem, Székesfehérvár)

A rendszer- és irányításelmélet villamosmérnöki alapokra épülő multidiszciplináris műszaki tudomány. Eredményeit manapság sokféle alkalmazási területen (pl. elektronika, mechanika, energetika, közlekedési rendszerek, vegyipar, ökológia, élettudományok) alkalmazzák sikerrel. Megbízható matematikai modellek és hozzájuk kapcsolódó korszerű szabályozási módszerek nélkül nem működhetne egy repülőgép robotpilóta-rendszere, egy gépjármű menetstabilizátora, vagy egy mindennapos terhelésváltás egy erőműben, de nem lenne remény pl. az inzulint automatikusan adagoló "mesterséges hasnyálmirigy" kifejlesztésére sem. Az előadás abba a közös tudományos keretbe nyújt bepillantást példák segítségével, amellyel ezek a látszólag nagyon különböző feladatok kezelhetők.

A tudomány jeles évfordulóinak emlékére egy ismeretterjesztő előadás-sorozatot hirdetett meg az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar (AMK) a TIT Fejér Megyei Egyesületével együttműködésben, melyet az elkövetkező években is folytatunk. Szabadegyetemünk Garai Géza, a Videoton egykori legendás fejlesztőmérnöke nevét viseli. Az előadók az Óbudai Egyetem oktatói, valamint az egyetemmel kapcsolatban álló neves meghívott kutatók, szakemberek lesznek.

A Szabadegyetem célja, hogy egyszerre népszerű, a publikum számára érthető nyelven, ugyanakkor tudományos igényű, újdonságokkal tarkított, korszerű előadások keretében, neves előadók mutassák be világunk és a tudományos élet legidőszerűbb kérdéseit a hallgatóság számára.

  • [Fizinfo] Rendszer- és irányításelmélet, a rejtett tudomány - szerdán du. 6 órától, a neten is, Tepliczky István, 10/04/2016