fizinfo - [Fizinfo] Új horizontok - New Horizons a Plútónál (live broadcast)

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Új horizontok - New Horizons a Plútónál (live broadcast)

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Új horizontok - New Horizons a Plútónál (live broadcast)
  • Date: Tue, 27 Sep 2016 11:25:40 +0200

www.galileowebcast.hu

Következő élő közvetítésünk szeptember 27-én, kedden 17:30-tól:

Nagy László: Új horizontok - New Horizons a Plútónál
(Hajmási József előadássorozat, Székesfehérvár)

1989-re a Mariner és Voyager programnak köszönhetően az akkori kilenc bolygó közül már nyolcnál jártak űreszközök, és csak a Plútó volt ismeretlen a kutatók számára. A New Horizons plútószonda indulása döcögősre sikeredett, költségvetési problémák hátráltatták. Azonban ha szerettük volna megismerni az utolsó bolygót, a Plútót is, akkor mihamarabb el kellett indítani, hogy az erősen elnyúlt ellipszis alakú pályán keringő bolygót még a napközelpontja környékén tudja tanulmányozni, amikor még vélhetően nincs a légköre kifagyva a felszínre. A szonda már nyolc hónapja úton volt, amikor 2006. augusztus 24-én a Plútót hivatalosan is átminősítették, és besorolták az égitestek egy új osztályába. Azóta a Pluto (2006 óta ékezetek nélkül) a törpebolygók egyre népesebb családjába tartozik. Minden idők legnagyobb sebességgel indított űreszköze kilenc és fél év utazás után, 2015 július 14-én suhant el a célja mellett. Egy rendkívül érdekes aktív világot talált.

A rendezvény helyszíne: A Szabadművelődés Háza - Székesfehérvár, Fürdő sor 3.

  • [Fizinfo] Új horizontok - New Horizons a Plútónál (live broadcast), Tepliczky István, 09/27/2016