fizinfo - [Fizinfo] Gyászértesítő

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Gyászértesítő

  • From: Eötvös Loránd Fizikai Társulat <elft AT elft.hu>
  • To: <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Gyászértesítő
  • Date: Tue, 12 Apr 2016 16:27:50 +0200

Hasenfratz Péter (1946-2016)

Mély fájdalommal értesítjük a magyar fizikusok közösségét

Hasenfratz Péter professzornak,

az MTA külső tagjának, a Berni Egyetem nyugalmazott professzorának, az
elméleti részecskefizika nemzetközileg elismert tudós kutatójának április
9-én bekövetkezett elhunytáról. Pályáját az 1970-es évek elején a KFKI
kutatójaként kezdte, első kiemelkedő kutatói sikereit Magyarországon érte
el. A kvantum-térelmélet rács-térelméleti módszerű megoldásának
fejlesztésében és alkalmazásában több, mint három évtizeden át világszerte
elismert, iránymutató kutatásokat folytatott. Együttműködése a magyar
elméleti fizikusokkal folyamatos volt.

Kollégái a magyar tudomány egy jelentős alkotójának, igaz barátjuknak
elvesztését gyászolják.

Az MTA Részecskefizikai Bizottsága

  • [Fizinfo] Gyászértesítő, Eötvös Loránd Fizikai Társulat, 04/12/2016