fizinfo - [Fizinfo] Meghivo - 2016.02.17 Horvath Dezso - A Vilag keletkezese

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Meghivo - 2016.02.17 Horvath Dezso - A Vilag keletkezese

  • From: Hudoba, György <hudoba.gyorgy AT amk.uni-obuda.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Meghivo - 2016.02.17 Horvath Dezso - A Vilag keletkezese
  • Date: Fri, 12 Feb 2016 01:25:02 +0100

ELFT Fejér Megyei Csoportja, a
Terkán Lajos Bemutató Csillagvizsgáló, és a
TIT Fejér Megyei Egyesülete nevében

tisztelettel meghívjuk alábbi rendezvényünkre:

Horváth Dezső *

A Világ keletkezése: ősrobbanás és/vagy teremtés?

A kozmológia a Világegyetem egészének szentelt tudomány: hogyan keletkezett, nyitott vagy zárt,
statikus vagy fejlődő, miből van, mi a múltja és jövője. Napjaink egyik legizgalmasabb,
leggyorsabban fejlődő tudományága számos kérdésével joggal tartja magát az újságok címoldalán.
Bizonyos következtetései, mint a világegyetem gyorsuló tágulása, a sötét anyag és sötét energia
túlsúlya a Világegyetemben, vagy a tér és idő kezdete az ősrobbanáskor, még a fizikus gondolkodását
is megrázzák. Az előadás áttekinti a modern kozmológia kialakulását, az ősrobbanás elméletét és
kísérleti bizonyítékait, valamint a megoldott és megoldatlan kérdések, problémák jelenlegi állását.
Az előadó beszél különböző vallási irányzatok viszonyáról az ősrobbanáshoz, mint teremtéshez,
végül összehasonlítja a kérdés fizikai és filozófiai vizsgálati módszereit.

A rendezvény időpontja:
2016. február 17., 17 óra
Helyszíne:
Óbudai Egyetem, Alba Regia Műszaki Kar, Geoinformatikai Intézet
Székesfehérvár, Pirosalma utca 1-3., 101-es terem.

Az előadást a GalileoWebCast élőben közvetíti (http://galileowebcast.hu)

*Horváth Dezső fizikus, emeritus professzor. Különféle részecskefizikai kísérletekben
vett részt Oroszország, USA, Kanada, Olaszország, Japán és Svájc kutatóintézeteiben.
Jelenleg két magyar kutatócsoportban dolgozik a CERN-ben, részecskefizikát tanít a
Debreceni Egyetemen és gyakran tart ismeretterjesztő előadásokat.

Hudoba György

  • [Fizinfo] Meghivo - 2016.02.17 Horvath Dezso - A Vilag keletkezese, Hudoba , György, 02/12/2016