fizinfo - Re: [Fizinfo] Vá: Vér István kérése

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Vá: Vér István kérése

  • From: MTA Wigner FK Könyvtár <lib AT wigner.mta.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu, buerger AT aeki.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Vá: Vér István kérése
  • Date: Thu, 14 Jan 2016 13:25:48 +0100

Kedves Bürger Gáborné,

Csatolmányként mellékelem a gyorsan összeszedett, tudománytörténettel, híres tudósainkkal foglalkozó könyveink bibliográfiáját. A lista nem teljes. Szívesen segítünk további művek keresésében is!

Üdvözlettel:
Könyvtárosok

--
MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont
Könyvtár

>>> Bürger
Gáborné<buerger AT aeki.kfki.hu>
2016.01.14. 10:17 >>>

Vér István akusztika professzor – volt évfolyamtársam – levelét szeretném közvetíteni. Talán van valaki a listán, aki tud neki segíteni.

Előre is köszönöm.

Bürger Gáborné

AEKI nyugdíjas

buerger AT aeki.kfki.hu

<mailto:buerger AT aeki.kfki.hu>

-----------

Kedves Kollegák!

Tegnap hosszú beszélgetésre volt alkalmam Professor Nelson Kiang vilaghirű kutatóval. Az Ő munkáján alapszik a Cochlear Implant, ami süket embereknek visszaadja az elvesztett hallásuk egy részet. Sokan gondolták, hogy ezért Ő meg fogja kapni az orvosi Nobel Dijat.

Tizenöt éves korába már felvették a csikágói egyetemre. Teller Ede és Szilárd Leó voltak a fizika tanárai. Ő most professor a Harvard Orvosi Egyetemen, az MIT-n és a három legjobb kinai egyetemen.

Nyugdijazása után, 20 éven át bejárta a világot és alaposan tanulmányozta a világ legtöbb államának a tanulási politikáját és annak az eredményességét. Beszélt elemi iskolai, gimnáziumi és egyetemi tanulókkal és tanárokkal. Most fog majd könyvet irni erről.

Magyarország két világháború közötti tudományos politikája és iskola rendszere különösen érdekli, mert tudni akarja, hogy hogyan tudott ez a kis és nem különösen gazdag ország annyi kiváló tudóst, mint az Ő tanárait (Szilárd, Teller, von Neuman) produkálni.

Szeretnék Neki ebben segíteni. Nagyon hálás lennék ha utána tudnátok nézni, hogy van-e erről a témáról irodalom (magyar nyelvű könyvek vagy újságcikkek).

Az összeköttetésem Nelson Kiang-gal negyven évvel ezelőtt kezdődött amikor én terveztem meg Számára négy kisérleti szobát amik még ma is a világ legcsendesebb és rezgésmentesebb helyei.

Klimaberendezéssel is a hangnyomas -20 dB ami 35 dB-lel van a az emberi hallás küszöbe alatt. Leirás található "Low Noise Chambers for Auditory Research" (I. Ver, R.M. Brown, and N.Y.Kiang) J. Acoustical Soc. of America, 58(2) pp. 392-398 (1975)

Júniusban az "Institute of Noise and Vibration Control Engineering" egy külön programot fog csinálni az én szakmai munkásságom elismerésére. Nelson lesz az egyike, aki a munkásságomat és Vele való együttmükődésemet méltatni fogja.

Előre is köszönöm segitségeteket,

Vér István

Ezt az e-mailt virus- es SPAM-szuresnek vetettuk ala a filter:mail MessageLabs rendszerrel. Tovabbi informacio: http://www.filtermax.hu

This email has been scanned for viruses and SPAM by the filter:mail MessageLabs System. More information: http://www.filtermax.hu ________________________________________________________________________________________

listsadm AT mail.kfki.hu