fizinfo - [Fizinfo] dr. Both Előd: Feltárul a Pluto csodálatos világa (ma este 6 órától) - live

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] dr. Both Előd: Feltárul a Pluto csodálatos világa (ma este 6 órától) - live

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] dr. Both Előd: Feltárul a Pluto csodálatos világa (ma este 6 órától) - live
  • Date: Fri, 06 Nov 2015 09:45:39 +0100

www.galileowebcast.hu

Következő élő közvetítésünk november 6-án, szerdán 18 órától:

dr. Both Előd: Feltárul a Pluto csodálatos világa
(Posztoczky Károly előadássorozat, Tata)

A NASA űrszondája, a New Horizons 2006. január 19-én indult a Plútó felé. A szonda 2015. július 14-én 11 óra 49 perc világidőkor száguldott el a Pluto mellett, az égitest felszínétől kb. 12.500 km távolságban, amely pontosan a tervek szerint zajlott le. Az első szenzációs felvételek órákon belül megérkeztek a Földre, amelyeket azóta újabbak követtek, bár mindez csak apró morzsa az összegyűjtött eredményekhez képest - azok Földre továbbítása még jó ideig eltart. Megpróbáljuk az eddigi eredményeket összefoglalni előadásunkban.

A rendezvény helyszíne: TIT Posztoczky Károly Csillagvizsgáló és Múzeum - Tata, Eötvös u. 19.

  • [Fizinfo] dr. Both Előd: Feltárul a Pluto csodálatos világa (ma este 6 órától) - live, Tepliczky István, 11/06/2015