fizinfo - [Fizinfo] Miről szólnak a bélbaktériumaink? - Garai Géza Szabadegyetem, élőben!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Miről szólnak a bélbaktériumaink? - Garai Géza Szabadegyetem, élőben!

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Miről szólnak a bélbaktériumaink? - Garai Géza Szabadegyetem, élőben!
  • Date: Tue, 08 Sep 2015 19:25:05 +0200

www.galileowebcast.hu

Következő élő közvetítésünk szeptember 9-én, szerdán 18 órától:

Dr. Izbéki Ferenc (Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház, osztályvezető főorvos):
Miről szólnak a bélbaktériumaink?
(Garai Géza Szabadegyetem, Székesfehérvár)

A környezetünkben, rajtunk és a testünkben mikrobák (baktériumok, gombák, vírusok) élnek, amelyek többségének életünkre gyakorolt szerepét most kezdjük megismerni. A tápcsatornánkban elében élő baktériumokat által alkotott massza a mikrobiota, amelynek tömege 1-2 kg, de számuk mintegy tízszeresen meghaladja az ember saját sejtjeinek számát és anyagcseréjük a májunk metabolikus aktivitásának felel meg. A mikrobiota összetétele még mindig nem pontosan ismert, de mintegy 1000 baktérium faj alkotja és az ember élete során az összetétele változik.

További kedvcsináló: www.galileowebcast.hu illetve:
https://www.facebook.com/pages/Galileo-Webcast/109432005840823?fref=ts

  • [Fizinfo] Miről szólnak a bélbaktériumaink? - Garai Géza Szabadegyetem, élőben!, Tepliczky István, 09/08/2015