fizinfo - [Fizinfo] Az ősrobbanás fényei

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Az ősrobbanás fényei

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Az ősrobbanás fényei
  • Date: Wed, 22 Apr 2015 05:28:25 +0200

www.galileowebcast.hu

Élő közvetítésünk április 22-én, szerdán 19 órától:
Lőrincz Henrik: Az ősrobbanás fényei
(Uránia előadássorozat)

A Világegyetem keletkezésére általánosan elfogadott elmélet, a kozmológia standard modellje szerint a Világegyetem egy nagyon sűrű és forró állapotból indult, azóta folyamatosan tágul. A kezdeti folyamatot nevezzük Ősrobbanásnak. E modell számos megfigyelési tényt magyaráz, köztük a Világegyetemben előforduló elemek gyakoriság eloszlását, a kozmikus háttérsugárzást és a kozmosz tágulását. A kozmikus mikrohullámú háttérsugárzás tanulmányozása az Univerzum legkorábbi állapotaiba enged betekintést. Rávilágít arra is, hogy a galaxisok kialakulásához a nagyon korai időszak kvantumfluktuáció teremtették meg a lehetőséget, esélyt adva így az élet megjelenésének is.

  • [Fizinfo] Az ősrobbanás fényei, Tepliczky István, 04/22/2015