fizinfo - [Fizinfo] KRFT tea: Homolya a 2014-es kémiai Nobel-díjról

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] KRFT tea: Homolya a 2014-es kémiai Nobel-díjról

  • From: geszti AT complex.elte.hu
  • To: Fizinfo <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] KRFT tea: Homolya a 2014-es kémiai Nobel-díjról
  • Date: Thu, 05 Mar 2015 16:18:32 +0100

MEGHÍVÓ

az ELTE Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék teájára

Homolya László

biológusmérnök
MTA TTK, Enzimológiai Intézet,
Molekuláris Sejtbiológiai Kutatócsoport

A diffrakciós limiten innen és túl

2014-ben három kutató megosztva kapta a kémiai Nobel díjat az ún.
szuperrezolúciós fluoreszcens mikroszkópia kidolgozásáért. Ez a
felfedezés lehetővé teszi a hagyományos, optikai mikroszkópok
felbontóképességének határt szabó diffrakciós limit átlépését,
és annál is kisebb struktúrák tanulmányozását. A szuperrezolúciós
fluoreszcens mikroszkópia, vagy nanoszkópia egy korábban, szintén
kémiai Nobel díjjal elismert felfedezéssel, a zöld fluoreszcens
fehérje technológia kimunkálásával együtt forradalmasította az
élősejtekkel végzett orvos-biológiai kutatásokat. Előadásomban
ismertetem a két Nobel díjas felfedezést, és azok biológiai
rendszereken történő alkalmazását.

Az előadás kezdete: március 10-én, kedden kettőkor
helye: ELTE TTK északi épület, 5.128-as terem.

Vendégeket, mint mindig, most is szívesen látunk.

  • [Fizinfo] KRFT tea: Homolya a 2014-es kémiai Nobel-díjról, geszti, 03/05/2015