fizinfo - [Fizinfo] Schw2014 - helyesbites

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Schw2014 - helyesbites

  • From: "dr. BARTOS-ELEKES Istvan" <beistvan AT yahoo.com>
  • To: Fizinfora levél <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Schw2014 - helyesbites
  • Date: Mon, 5 Jan 2015 09:28:36 +0000 (UTC)

Tiszteltkollégák!Újból csatoloma nagyváradi XXIV. Schwartz Emlékverseny
kísérleti feladatának tanári szintűmegoldását. A múltkori megoldásba egy
sajnálatos hiba csúszott. A sugármenetet aszokástól eltérően nem azonos
léptékű abszcissza és ordináta tengelyekkelábrázoltam, hanem az ordinátát
25-ször érzékenyebbé tettem az abszcisszáhozképest. Ennek eredményeként a
rajzon a sugármenetek szögei látszólag többtízfokosak, a valóságban azonban
csak egy fok körüliek. A jól olvasható, tetszetősrajz mellett bőven a Gaussi
approximáció alatt maradunk. A két lépték miatt akétváltozós függvény jutott
eszembe (7. oldal), de természetesen egyváltozósfüggvényről van szó. A
helytelen fogalmazásért szíves elnézésüket kérem.TisztelettelBartos-Elekes
István, a verseny szervezője.
A honlapunkon régebbi feladatok is vannak: Schw2014  (teljesen kétnyelvű:
román-magyar)
|   |
| Schw2014Din considerente tehnice am prelungit perioada de înscriere online.
Noul termen limită este 7 noiembrie 2014, orele 23:59,  când se închide
sesiunea de înscrieri pe... |
| |
| View on lady.rdsor.ro | Preview by Yahoo |
| |
|   |

  • [Fizinfo] Schw2014 - helyesbites, dr. BARTOS-ELEKES Istvan, 01/05/2015