fizinfo - [Fizinfo] Re: A TermoTea novemberi programjai

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Re: A TermoTea novemberi programjai

  • From: László Ropolyi <ropolyi AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Re: A TermoTea novemberi programjai
  • Date: Fri, 21 Nov 2014 01:50:37 +0100

Kedves Kollégák!

Az Eötvös Loránd Fizikai Társulat Termodinamikai Szakcsoportja TermoTea
szemináriumsorozatának következő előadása:

Ván Péter (MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont Részecske- és Magfizikai
Intézet Elméleti Fizika Osztály)

Galilei-​relativisztikus disszipatív folyadékok

Az előadás a mozgás és a termodinamika ​kapcsolatát tárgyalja. A példa a
legegyszerűbb, egykomponensű folyadékok disszipációja, a cél a
vonatkoztatási és áramlásrendszer mentes elmélet. A következő kérdésekről
lesz szó: Mi áramlik egy folyadékban, avagy mi a sebesség? Termodinamikai
állapothatározó-e az impulzus, vagy a sebesség? Milyen tenzori mennyiség
("hogyan transzformálódik")
Galilei-relativisztikusan a nyomástenzor, a kémiai potenciál és a
hőáramsűrűség? Van-e objektív energia, vagy csak belső és kinetikus?
Független-e a vonatkoztatási rendszer és az áramlás választásától a
disszipáció? Van-e Galilei-relativisztikusan energia-impulzus- vagy
tömeg-impulzus-tenzor?

Az előadás időpontja és helye:

2014. november 24-én (hétfőn) délután 4 óra
ELTE Lágymányosi Kampusz, Északi Tömb 7.86 terem
1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a - az épület Dunára néző szárnyában

Az előadáson minden érdeklődőt örömmel látunk!

A szervezők