fizinfo - [Fizinfo] Selényi Pal munkassaga targyi emlekeinek fellelhetosege

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Selényi Pal munkassaga targyi emlekeinek fellelhetosege

  • From: kurti AT virag.elte.hu
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Selényi Pal munkassaga targyi emlekeinek fellelhetosege
  • Date: Mon, 8 Sep 2014 20:45:28 +0200

Kedves Kollégák!
Kérem, hogy akinek van értékelhető információja segítsen Illés András
történész-muzeológusnak. Köszönöm.
Kürti Jenő

> Tisztelt Fizikus Kollegak!
>
> Illés András vagyok és a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum
történész-muzeológusaként fordulok Önokhöz, Dr. Radnai Gyula tanár úr,
ny. egyetemi docens szívélyes ajánlása nyomán.

> Múzeumunk az ősz folyamán kiállítást rendez
a Holokauszt 70. évfordulója alkalmából, s ennek kapcsán
tárlatunk tematikáját a zsidó származású magyar természettudósok,
mérnökök, feltalálók életének és szakmai tevékenységének bemutatása
adja. Magam részéről jeles fizikusunk, Selényi Pál tevékenységének,
elsősorban tárgyi nyomait igyekszem felkutatni - ebben kérném az Önok
szíves segítségét: esetleg tudnak-e tanáccsal ellátni, hogy hol,
milyen tárgyi emlékek lelhetők fel a xerográfia atyjaként is
emlegetett kiváló tudósunk kapcsán. Radnai tanár úr említette, hogy
tárgyi emlékek, kísérleti eszközök esetlegesen maradhattak fenn -
mint szelén fényelemek, esetleg egy Selényi-féle elektrográf stb. -
s ezekkel kapcsolatban talán tudnak bővebb felvilágosítást adni.

> Emellett Selényi Pál életrajzához is gyűjtök anyagokat. Szakmai
tevékenységét illetően - úgy vélem - a lényegesebb tételekre már
sikerült szert tennem (a Fizikai Szemle vonatkozó cikkei, illetve
Selényi Pál több írása is), ám magánélete vonatkozásában még akadnak
fehér foltjai kutatásomnak - természetesen e téren is köszönettel
fogadok bármilyen információt.

Kérem, ha informaciojuk van jelezzenek vissza e-mail címemen
(illes AT mmkm.hu),
vagy telefonon (06-70/702-40-32).

> Köszönettel:
> Illés András
> történész-muzeológus
> Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum

  • [Fizinfo] Selényi Pal munkassaga targyi emlekeinek fellelhetosege, kurti, 09/08/2014