fizinfo - Re: [Fizinfo] Válasz Paks2-ről

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Válasz Paks2-ről

  • From: Hidas Pál <hidas.pal AT wigner.mta.hu>
  • To: Horvath Istvan <Horvath.Istvan AT uni-nke.hu>
  • Cc: hlavathy.zoltan AT energia.mta.hu, fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Válasz Paks2-ről
  • Date: Wed, 25 Jun 2014 21:15:50 +0200 (CEST)

Kedves Pista,

Régebben én is segítettem Paksnak. A régi mosógépem teljesen mechanikus programozású volt, ezért éjszakai ("vezérelt") árammal működtettem.
Éjszaka kimosott. Az új mosógépemen a programválasztás elektronikusan
megy, úgyhogy csak áram alatt tudom programozni és elindítani.

Vissza kellene térni a mechanikus programozáshoz mosógép, kenyérsütőgép,
stb. esetén és népszerűsíteni a vezérelt áramot.

Ami mára maradt az az, hogy a fűtéshez még besegítek éjszakai árammal,
de csak a hálószobában. Az egész házat tekintve viszont lejjebb tekertem
a gázfűtés célhőmérsékletét és összességében kevesebbe kerül a fűtés
annak ellenére, hogy az éjszakai áram is drágább a gáznál.
Néhány hónpa elteltével a gáz és az elektromos művek is ellenőrizte a mérőórákat mert nem értették a fogyasztásomat. Először úgy néztek rám, mint egy tolvajra, az elektromosok pedig sóhajtozva csalódtak,
hogy nem találtak semmit. De legalább ők nem csináltak semmi
disznóságot.

Ha van ilyen osztrák áramkereskedelem, az tényleg a körülményekből adódó kölcsönösen előnyös üzlet.

Üdv,
Pali