fizinfo - [Fizinfo] Ujvári Sándor: Magfizika magyar szemmel - élőben, ma du.

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Ujvári Sándor: Magfizika magyar szemmel - élőben, ma du.

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Ujvári Sándor: Magfizika magyar szemmel - élőben, ma du.
  • Date: Wed, 12 Mar 2014 09:53:44 +0100

www.galileowebcast.hu

Következő élő közvetítésünk március 12-én, szerdán 18 órától:
Dr. Ujvári Sándor Ph.D.: Magfizika magyar szemmel
(Garai Géza Szabadegyetem, Székesfehérvár)

Az atommag fizikájáról általában keveset tudunk, pedig komoly hatása van a mindennapi életünkre. Az atomreaktorok működése, a Nap energiatermelése, a radioaktivitás jelensége mindenkit érdekel. Számunkra a téma azért különleges, mert a magyar fizikusoknak, tudósoknak meghatározó szerep jutott a magfizika és alkalmazásainak fejlődésében. Az előadásban szó lesz a magfizika alapjairól, a legfontosabb alkalmazásokról és a magyar tudósok szerepéről.

Az előadóról: Dr. Ujvári Sándor az Óbudai Egyetem adjunktusa és a székesfehérvári Lánczos Kornél Reálgimnázium fizikatanára. Az Eötvös Loránd Fizikai Társulatban a Fejér Megyei Csoport elnöke, a Középiskolai Tanári Szakcsoport titkára. A Magyar Nukleáris Társaság Tanár tagozatának elnöke. Kiterjedt szervezőmunkájának és kiváló előadókészségének elismeréseként 2013-ban Fejér megyei Prima díjat kapott.

www.galileowebcast.hu

  • [Fizinfo] Ujvári Sándor: Magfizika magyar szemmel - élőben, ma du., Tepliczky István, 03/12/2014