fizinfo - Re: [Fizinfo] Re: Digest for list fizinfo

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Re: Digest for list fizinfo

  • From: Janik József <jozsef.janik AT energia.mta.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Re: Digest for list fizinfo
  • Date: Wed, 08 Jan 2014 14:02:59 +0100

Tisztelt Listatagok,

Rácz István cikke az alábbi linken érhető el:
http://epa.oszk.hu/00300/00342/00186/pdf/FizSzem_EPA00342_2005_11_382-387.pdf

Tisztelettel: Janik József

2014.01.08. 7:06 keltezéssel, György Szondy írta:
Tisztelt Listatagok, Tisztelt Rácz István!

Ígéretemhez híven előhalásztam a fizikai szemle emlegetett számát, és újra elolvastam Rácz István idézett cikkét. Azért mondom, hogy újra, mert - hála a papír alapú médiának - megtaláltam benne az akkori jelöléseimet és széljegyzeteimet. Úgy látom, akkor a "szinguláris téridők"-ről szóló, kicsit filozofikus rész fogott meg leginkább.

Mindenképpen javaslom elolvasni a cikket, mert amellett, hogy objektív módon ír az általános relativitáselmélettel kapcsolatos még mindig megoldatlan problémákról, és a jelenlegi helyzetről, egyúttal még egy amatőrnek is megérthető képet ad mindarról a gigászi küzdelemről, az eredményekről, a felvonultatott hihetetlenül kifinomult matematikai eszközrendszerről, amivel ezt a hihetetlenül komoly, talán megoldhatatlan problémát megpróbálják az ezzel foglalkozó fizikusok legyűrni. Minden elismerésem az övék!

Egyúttal szeretném jelezni, hogy privátban kaptam egy-két óvatos, érdeklődő levelet, de örülnék, hogy ha több is lenne, és előbb utóbb eljuthatnánk oda, hogy nyíltan fel lehet vállalni ezeket a problémákat. Azt, hogy ha az elmúlt 97 évben ezeket a problémákat nem sikerült az Einsteini paradigma keretein belül megoldani, akkor nagy valószínűséggel szükség van egy új megközelítésre. (Jó hír, hogy egy, a problémákkal kapcsolatos vita szervezésének lehetőségét már egyik kollégájuk felvetette.)

Lehetségesnek tartom, hogy ez a nyitás csak némi háttérmunka után történhet meg, ha a részeredmények megalapozottá teszik a konkrét alternatív megközelítés nyílt vizsgálatát. Az eddig kapott eredményeim alapján azonban úgy gondolom, hogy ez a háttérmunka megéri a befektetést.

Várom tehát a megkereséseket.

Üdvözlettel,
Szondy György

2014/1/6 Istvan Racz <racz.istvan AT wigner.mta.hu <mailto:racz.istvan AT wigner.mta.hu>>

| Az Eotvos Lorand Fizikai Tarsulat informacios es
vita-lapja |
| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!):
19815644-2-41 |
| A megjelent cikkek tartalmaert teljes egeszeben bekuldojuk
felelos. |
Tisztelt Kollégák!

Azért érzem szükségét annak, hogy bekapcsolódjak a "Kozmikus
cenzor hipotézis" kapcsán kialakult diskurzusba, mert úgy látom,
többen, köztük tanult kollégáim is a teljes cikk [Rácz I:
Létezik-e a kozmikus cenzor?, Fizikai Szemle, LV, 382-387 (2005)]
ismerete nélkül, néhány kiragadott mondat alapján fogalmaznak meg
kritikákat.

A cikkemet most is vállalom és nyitott vagyok a benne
megfogalmazott állítások korrekt szakmai keretek között történő
megbeszélésére. Ennek a tudományos népszerűsítő írásnak előzménye
az alábbi négy tudományos közlemény, melyek mindegyike kapcsolódik
Sir Roger Penrose erős kozmikus cenzor hipotézisének (a kompakt
Cauchy-horizontokkal rendelkező téridők egy széles osztályára
vonatkozó) indirekt bizonyításához.

Tisztelettel,
Rácz István

Friedrich H, Rácz I, Wald RM
On the rigidity theorem for spacetimes with a stationary event
horizon or a compact Cauchy horizon

COMMUNICATIONS IN MATHEMATICAL PHYSICS 204: pp. 691-707. (1999)

Rácz I
On the existence of Killing vector fields
CLASSICAL AND QUANTUM GRAVITY 16: pp. 1695-1703. (1999)

Rácz I
On further generalization of the rigidity theorem for space-times
with a stationary event horizon or a compact Cauchy horizon,
CLASSICAL AND QUANTUM GRAVITY 17: pp. 153-178. (2000)

Rácz I
Symmetries of spacetime and their relation to initial value problems
CLASSICAL AND QUANTUM GRAVITY 18:(23) pp. 5103-5113. (2001)

On Mon, 6 Jan 2014,
fizinfo-request AT lists.kfki.hu

<mailto:fizinfo-request AT lists.kfki.hu>
wrote:

Table of contents:

1. [Fizinfo] Logic and Theory of Science MA in Budapest -
"Laszlo E. Szabo"

<leszabo AT phil.elte.hu

<mailto:leszabo AT phil.elte.hu>>
2. [Fizinfo] ELFT Fejér megyei közgyűlés, Neumann-előadás -
Horváth Árpád

<horvath.arpad.szfvar AT gmail.com

<mailto:horvath.arpad.szfvar AT gmail.com>>
3. Re: [Fizinfo] Eredményhirdetés: "Új fizika" 1934-83 nem
szaklapban? -
"Szabados,L."
<lbszab AT rmki.kfki.hu

<mailto:lbszab AT rmki.kfki.hu>>
4. Re: [Fizinfo] Eredményhirdetés: "Új fizika" 1934-83 nem
szaklapban? -
György Szondy
<gyorgy.szondy AT gmail.com

<mailto:gyorgy.szondy AT gmail.com>>

Rácz István
MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont
Elméleti Osztály
H-1121 Budapest, Konkoly Thege Miklós út 29-33.
telefon:+36-1-392-2222 <tel:%2B36-1-392-2222>/36-94,
fax:+36-1-392-2598 <tel:%2B36-1-392-2598>
web: http://www.kfki.hu/~iracz/ <http://www.kfki.hu/%7Eiracz/>
| fizinfo AT lists.kfki.hu <mailto:fizinfo AT lists.kfki.hu> |
| |
| cimre kuldheto. Ilyenkor a subject-sorba a cikk cimet kell
irni. |
| A beerkezo levelek feldolgozasat program vegzi. Az emberi
valaszt |

listsadm AT mail.kfki.hu

<mailto:listsadm AT mail.kfki.hu>

---
A levél vírus, és rosszindulatú kód mentes, mert az avast! Antivirus védelme
ellenőrizte azt.
begin:vcard
fn:Jozsef, Janik
n:Jozsef;Janik
org;quoted-printable:MTA EK;Fejleszt=C3=A9si
adr:;;Konkoly Thege Miklos u. 29-33;Budapest;;1121;Magyar
email;internet:janik.jozsef AT energia.mta.hu
title;quoted-printable:Csoportvezet=C5=91
version:2.1
end:vcard