fizinfo - [Fizinfo] Higgs-interjú

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Higgs-interjú

  • From: Foldes Istvan <foldes.istvan AT wigner.mta.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Higgs-interjú
  • Date: Mon, 09 Dec 2013 12:29:01 +0100

Nagyon örülök, hogy Forgács Péter felvetette a problémát.
A Higgs-interjú rendkívül érdekes, mindenkinek ajánlom, de a másik cikk is érdekes.
Hogy ez mennyire aktuális, azt a z Országos Doktori Tanács (ODT) regisztrációjával tudom illusztrálni.
Odáig fejlődött a folyamatos darab-számonkérés, hogy kaptam egy irgumburgumot,
miszerint valamelyik megadott publikációm már 5 évnél régebbi lesz, ha nem változtatok,
akkor törölhetnek is a listáról (talán nem is lehet doktoranduszom?). A megadott tájékoztató
szerint megpróbáltam megváltoztatni, de nem sikerült elérnem az ODT-ről az MTMA nyilvántartót, közvetlenül pedig nem lehet.
Kérdésemre nagyon kedvesen megírták, hogy az a probléma, hogy ott jelöltem meg több, mint 10-et, tehát
először az MTMA-ban kell az ODT számára megadott publikációkat redukálni. Majd megküzdök vele.
Szegény Higgs, itt még témavezető sem lehetne. Soha nem is lehetett volna.
Egyébként Károlyházinak sem volt sok publikációja.
Az öt éven belül megkövetelt 5 publikáció persze nonszensz követelmény egy fiatal kutató témavezetéséhez.
De: Idevezet a cikk-infláció és bürökratikus követelmények támasztása tudományos közélet helyett.
Jó lenne erről valamikor egy fórumot tartani, beszélgetni róla.
Földes Pista

  • [Fizinfo] Higgs-interjú, Foldes Istvan, 12/09/2013