fizinfo - [Fizinfo] Lendvay ödön ma lenne nyolcvan éves

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Lendvay ödön ma lenne nyolcvan éves

  • From: Gyulai József <gyulai AT mfa.kfki.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Lendvay ödön ma lenne nyolcvan éves
  • Date: Sun, 01 Dec 2013 19:52:25 +0100

Barátaim!

Hálás vagyok azoknak, akik működtetik a "Tudósnaptár"-t.

Lendvay Ödön - nekem Lendvay Dönci - nagyszerű barát volt, akit egy buta dunai rakparti autóbaleset vitt el tőlünk.

Az MFKI főosztályvezetőjeként munkatársunk volt, sokak szakmai patrónusa.

Idemásolom - azok számára, akik nem nézték meg a TTK MFA honlapján a mai évfordulósokat - amit ott találtam:

Lendvay Ödön
Budapest, 1933. dec. 1. - Budapest, 1990. nov. 20.

Vegyész, fizikus
1953-ban iratkozott be az ELTE Természettudományi Karának fizika-kémia szakára. 1958-ban szerzett diplomát, utána az MTA Műszaki Fizikai Kutató Intézetében kezdett dolgozni, ahol eljutott az általános igazgató helyettes beosztásig. A vegyület-félvezetők és vegyületek kutatásával foglalkozott. 1961-ben az amorf Bn S luminiszcencia felfedezéséért MTA elnöki jutalomban részesült. 1962-ben kristályfizikai kutatásaiért az Eötvös Loránd Fizikai Társulat Schmid Rezső-díjában részesült. Hat szabadalma és mintegy 100 tanulmánya van magyar és főleg angol nyelven.

Üdvözlettel

Jóska
--

Prof. emer. Jozsef Gyulai,
Res. Centre Natl. Sci., Inst. Tech. Phys. & Matl. Sci,. and

Address: Res. Centre for Natural Sciences, Hung. Acad. Sci.,
Inst. for Tech. Physics and Matl Sci., MFA,
29-33 Konkoly Thege Rd., H-1121 Budapest
Mail: POBox 49, H-1525 Budapest, Hungary
Home: 23/B Otthon St., 1118 Budapest
Phone: +36-1-392-2770, Fax: -2226, Mobile/Cell: +36-30-940-3081
Home: +36-1-209-3137
Homepage: http://www.mfa.kfki.hu/~gyulai/;
for file download: http://www.mfa.kfki.hu/~gyulai/_/

  • [Fizinfo] Lendvay ödön ma lenne nyolcvan éves, Gyulai József, 12/01/2013