fizinfo - Re: [Fizinfo] Nem kell mellre szívni. Szemétkosárba. (fwd)

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Nem kell mellre szívni. Szemétkosárba. (fwd)

  • From: "Istvan Mayer" <mayer.istvan AT ttk.mta.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Cc: mayer AT chemres.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Nem kell mellre szívni. Szemétkosárba. (fwd)
  • Date: Tue, 12 Nov 2013 11:28:47 +0100 (CET)

Hát, némi kiváscsiság miatt ("szakmai ártalom") megkerestem Fekete úr
aktuális honlapjat. Lenyeltem a figyelmeztetést, hogy minden kattintásom
feljegyzi, és ha nem viselkedem jól, akkor "repülök innét". Ahogy
elkezdtem bóklászni benne, ráakadtam arra a "megállapításra", hogy
egyetlen Celsius fok hőmérsékletcsökkenés hatására egy 4 kilométeres
aluminium kar 1673 méteresre zsugorodik. Ez ugye azt jelentené, hogy az a
4 méteres aluminium létra, amivel vidéki házunk padlására fel szoktam
mászni, egy fokkal alacsonyabb hőméséklet mellett már nem magasabb
nálam... Megpróbáltam kimásolni a kurzorral ezt a kitúnő mondatot -- de
nem hagyta (!), Azonban "screen-shotot" tudtam csinálni, itt
megtekinthető:
http://occam.chemres.hu/Screenshot.png . Úgy túnik, szerzőnk a hőtágulási
együtthatók értékét innen (vagy ekvivalens forrásból) vehette:

http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=H%C5%91t%C3%A1gul%C3%A1si_egy%C3%BCtthat%C3%B3

de nem vette észre, hogy a fejlécben minden adatra vonatkozóan van egy
10^(-5)-ös együttható. (Biztos, ami biztos: a Wikipedia oldalról
screen-shot itt: http://occam.chemres.hu/Screenshot-2.png .)

Számomra, mint kvantumkémikus-molekulafizikus számára bizonyára szerzőnknek
az a megállapítása a legfontosabb, hogy "az atomokban nincsenek
elektronok" -- l. a következő screen-shotot:
http://occam.chemres.hu/Screenshot-1.png .
Na meg persze a relativitáselmélet tagadása sem kismiska...

Mivel én már több mint 45 éve dolgozom (úgy vélem eredményesen) abból a
feltételezésből kiindulva, hogy az atomok és molekulák magokból és
elektronokból állnak, erről a kijelentésről a következő anekdotikus
történet jutott eszembe: Ismeretes, hogy Sztálin és környezete is igen
rossz viszonyban volt a modern fizikával, úgy is mint "idealista"
elmélettel. Kapica azonban meggyőzte Sztálint, hogy ha atombombát akar,
akkor hagyja békén a modern fizikát -- anélkül nem megy...

Úgyhogy Fekete úrnak is azt tanácsolom, hogy hagyja békén a modern fizikát
-- anélkül nem csak atombomba nem lenne, de pl. televízió vagy számítógép
sem -- az aztán végképp nem... Aki Szaud-arábiában kétségbe vonja az
iszlám tanítását, azt lefejezik vagy megkorbácsolják; aki Európában
kétségbe vonja a modern fizikát, azt körberöhögik... Gondolja ezt meg
jól...

M.I.

Prof. Istvan Mayer
Research Centre for Natural Sciences
(formerly called: Chemical Research Center)
Hungarian Academy of Sciences
H-1525 Budapest, P.O.Box 17, Hungary

Phone: (+361) 438-41-41, -42...-45 (ext. 295, 107)
Fax: (+361) 438-1168, 438-1143, 438-1142, 325-7554

e-mails:
mayer AT chemres.hu,

mayer.istvan AT ttk.mta.hu

  • Re: [Fizinfo] Nem kell mellre szívni. Szemétkosárba. (fwd), Istvan Mayer, 11/12/2013