fizinfo - [Fizinfo] Egyszerű és olcsó PC szkóp előtét

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Egyszerű és olcsó PC szkóp előtét

  • From: "Dezso Sarkadi" <dsarkadi AT gmail.com>
  • To: <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Egyszerű és olcsó PC szkóp előtét
  • Date: Sun, 6 Oct 2013 16:50:07 +0200

Kedves fizikát, elektronikát tanító Kollegák!

Elkészítettem egy egyszerű hardver előtétet, mely a számítógép hangkártyáját
használva olcsó oszcilloszkópot valósít meg,

mely alkalmas DC jelek, illetve lassan váltakozó jelek megjelenítésére és
tárolására. Az előtét 5-10 kHz-es jelet küld a

számítógép hangkártyára, melyet a hangkártya képes feldolgozni. A DC,
illetve lassú jelek "amplitúdó-moduláció"

formában jelennek meg a képernyőn. A szkóp működését biztosító szoftver
forrása:

http://www.zeitnitz.de/Christian/scope, mely ingyenesen elérhető.

Az előtétet elkészítettem és kipróbáltam, megfelelően működik. A kapcsolási
rajz:

http://www.scribd.com/doc/173852798/DC-AC-SOUNDCARD-OSCILLOSCOPE-with-HC4066
-IC

Egyéb írásaim itt találhatók: http://www.scribd.com/dsarkadi

Üdvözlettel: Sarkadi Dezső

2013. október 6.

  • [Fizinfo] Egyszerű és olcsó PC szkóp előtét, Dezso Sarkadi, 10/06/2013