fizinfo - [Fizinfo] Wigner RMI PFO Hidegplazma és atomi fizika erős térben csoport szemináriuma

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Wigner RMI PFO Hidegplazma és atomi fizika erős térben csoport szemináriuma

  • From: Dzsotjan David <dzsotjan.david AT wigner.mta.hu>
  • To: <wignerusers AT wigner.mta.hu>, <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Wigner RMI PFO Hidegplazma és atomi fizika erős térben csoport szemináriuma
  • Date: Thu, 19 Sep 2013 16:04:25 +0200

Barna Imre szemináriumot tart szeptember 24-én (kedden) az RMI-ben, melyre minden érdeklődőt szeretettel várunk.

Cím: Koherens kontroll héliumatomon illetve dobozpotenciálon
Helyszín: RMI, 3. épület, 105-ös szoba (Teázó)
Időpont: 2013. szeptember 24., 14:00

Kivonat:

Előadásomban összefoglalom koherens kontrolra vonatkozó munkáimat amely során első esetben a hélium atom egy nemrezonáns kétfoton-gerjesztését 1s1s __> 1s3s
vizsgáltam úgy, hogy a kezdetben Gauss eloszlású lézerimpulzust fázismoduláltam a genetikai algoritmus segitségével.
Kimutattam, hogy dark illetve light lézerpulzusok állithatók elő, miszerint a gerjesztett populáció maximálható illetve minimálható. A megfelelő impulzusok fázisfüggvényei szimmetrikusak illetve antiszimmetrikusak a rezonáns frekvenciára vonatkozóan.
A második általam vizsgált modellben a gömbszimmetrikus dobozpotenciált viszgáltam szintén nemrezonáns kétfoton-gerjesztésre vonatkozóan.

Üdvözlettel,

Dzsotjan Dávid (koordinátor)

--
David Dzsotjan

Fellow researcher
Institute for Particle and Nuclear Physics
Wigner Research Centre for Physics

Tel: +36 1 392 1425
Email:
dzsotjan.david AT wigner.mta.hu

  • [Fizinfo] Wigner RMI PFO Hidegplazma és atomi fizika erős térben csoport szemináriuma, Dzsotjan David, 09/19/2013