fizinfo - [Fizinfo] (nincs tárgy)

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] (nincs tárgy)

  • From: Molnár István <marvin22 AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] (nincs tárgy)
  • Date: Sun, 13 Jan 2013 20:09:22 +0100 (CET)

Abból a célból, hogy a Szűcs Imre által Szücs Imre szucs.i at chello.hu
címről,2012. Dec. 6., Cs, 17:43:45 CET- kor, az alábbi feltett kérdéseire
adott válaszok az érintettek és az érdeklődők számára is megismerhetőek, és
egyértelműek legyenek, ezúton közzéteszem az alábbi levelezést, mert ezek a
levélváltások nem ezen a levelező listán keresztül zajlottak. Tisztelettel
Molnár István egy, az ügyben érdekelt! Kedves Kollégák!Megkeresett egy régi
ismerősöm, akit egy _Teleki Péter_ nevű feltaláló ostromol befektetési
pénzekért.Véleményt kért Teleki állításaival kapcsolatban:1) Kidolgozott egy
olyan rendszert, amivel atomreaktorokban nagyon ritka anyagokat lehet
előállítani.2) A kutatás eredményét a KFKI igazolta.3) Teleki Péter
kizárólagos tulajdonosa a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalába bejelentett
&bdquo;Eljárás neutronok magreakcióinak ipari hasznosításához, elsősorban
lanthanoidák és/vagy platinafémek előállításához&rdquo;elnevezésű P1000261
a. sz. magyar szabadalmi bejelentésnek, továbbá az ezen bejelentésből
származó PCT/HU2011/000048 sz. nemzetközi szabadalmi bejelentésnek, valamint
a P1100643 a. sz. számú &bdquo;Moderátorok és targetek neutronaktivációs
eljárás(ok)hoz&rdquo; magyar szabadalmi bejelentésnek, továbbá az ezen
bejelentésből származó PCT/HU2012/000127 sz. nemzetközi szabadalmi
bejelentésnek.Az 1) pont állítása jól ismert, konkrétumok nélkül csak
kételyeket lehet megfogalmazni.Engem elsősorban a 2)-es állítás valóság
tartalma érdekelne. Valóban történtek-e közösen végzett vizsgálatok, vagy
készült-e hivatalos szakértői vélemény valamelyik KFKI telephelyen belüli
intézményünk részvételével?Az egész ügy olyannak tűnik, mintha megint egy
önjelölt feltaláló egy jó hírű intézmény nevével próbálná alátámasztani a
pénzszerzési akcióját.Kérem, hogy aki előtt ismer "Teleki Péter" neve,
munkássága, vagy személyesen is ismeri, legyen szíves keressen meg magán
levélben, mert számomra úgy tűnik, hogy ez az egész a szkeptikus klub új
(vagy régi?) témája is lehet.Üdvözlettel:Szűcs Imre
From: András TakácsSent: Thursday, December 20, 2012 3:09 PMTo:
szucs.i AT chello.huSubject: KFKI mérések - Teleki Péter Tisztelt Szűcs Úr,

A következő miatt kerestem meg Önt. Az Ön nevével jegyezve az alábbi oldalon
(http://mailman.kfki.hu/pipermail/fizinfo/2012-December/010605.html)
megjelent egy pár soros állásfoglalás Teleki Péter kutatásaival kapcsolatban.
Történetesen a kérdéses projekt, illetve találmány értékesítésével engem,
illetve csapatunkat bízott meg Teleki úr. Az Ön véleményét kikérő ismerőse
kilétét nem ismerem, de tény, hogy a Danubia szabadalmi ügyvivő iroda
aktuális PCT bejegyzéseivel kapcsolatban mind Teleki úr, mind jómagam
kerestük a lehetőségét, hogy forráshoz juthasson a projekt. Az a vélemény
amit Ön ezen az oldalon megfogalmazott, elsősorban abból az információ
hiányból fakad, hogy sem az előzményeket, sem a tárgykörben végzett KFKI-s
kutatásokat nem ismeri. Elszomorítónak és sajnálatosnak érzem, hogy anélkül,
hogy a kérdéshez kapcsolódó információkkal alaposabban megismerkedett volna,
egy nyilvános és bárki számára elérhető oldalon fogalmaz meg, cseppet sem
korrekt véleményt. Furcsának és jogilag is támadhatónak látjuk, hogy anélkül,
hogy megpróbált volna utána járni, esetleg a feltalálóval egyeztetni, vette a
bátorságot, hogy pusztán feltételezésekre épített véleményének ilyen formában
adjon hangot.
Bár nem érzem szükségesnek, de csatoltan elküldöm azt a KFKI-s anyagot, amit
a kérdéses projektek kapcsán Teleki úr kérésére Pálfalvi József, és Pázmándi
Tamás kutatók összeállítottak e tárgykörben. Ezzel párhuzamosan elvárjuk
Öntől, hogy az említett oldalon kövesse meg Teleki urat, és korrigálja
véleményét, ellenkező esetben hitelrontásért leszünk Önt kénytelenek
beperelni.

Nem tisztem a magyar kutatókra nézve általános véleményt megfogalmazni, de
Önnel kapcsolatban csak sajnálni tudom, hogy azt a külföldön egyébként
megszokott és elvárt szakmai körültekintést és figyelmet, amivel hasonló
vélemény megírása előtt eljárnak, Ön valami okból mellőzött. Szemlátomást
könnyebnek ítélte hiányos tudására és információira alapozva megfogalmazni
véleményét, mint hogy pár telefont, vagy e-mailt megeresztve egy kicsit
nagyobb rálátása legyen a kérdésre. Nem kívánom Önnek, hogy saját munkássága
kapcsán hasonló korrektséget tapasztaljon, de azt elvárjuk, hogy fals és
hibás következtetéseit minél előbb korrigálja.

Amennyiben a holnapi napon ez a módosítás nem jelenik meg az említett
webfelületen, úgy a szükséges jogi lépéseket megtesszük.

Üdvözlettel: