fizinfo - Re: [Fizinfo] Eljárás neutronok magreakcióinak ipari hasznosításához

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Eljárás neutronok magreakcióinak ipari hasznosításához

  • From: "Radnoczi.Gyorgy.Zoltan" <gy.radn AT mfa.kfki.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Eljárás neutronok magreakcióinak ipari hasznosításához
  • Date: Thu, 06 Dec 2012 21:03:06 +0100

Van néhány apróság az ügy kapcsán, amit érdemes meggondolni:

1.) ilyen (vagy hasonló?) módszereket már a második világháború idején ismertek, csináltak is vele plutóniumot:-)

2.) A KFKI-t mint kutatóintézetet jó 20 éve feldarabolták, azóta kutatóintézetként nem létezik, a bejelentés időpontja 2010.05.20. (P1000261, a másik bejelentés adatai nem nyilvánosak)

3.) A bejelentések adatait itt lehet ellenőrizni
http://epub.hpo.hu/e-kutatas/?lang=HU
A P1000261 számú bejelentés mellet nem szerepel lajstromszám, ami alapján azt vélelmezhetjük, hogy a szabadalmat még nem adták meg.

Ez tehát egy bejelentés, a hivatal meg majd eldönti, hogy alkalmas-e arra, hogy szabadalom legyen belőle. Egy bejelentés még nem szabadalom!
Olyat már hallottam, hogy valaki egy szabadalom tulajdonosa, de "bejelentés tulajdonosa" kicsit fura konstrukciónak tűnik.

Üdvözlettel:
ifj. Radnóczi György