fizinfo - [Fizinfo] gyászhír

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] gyászhír

  • From: "Director of Atomki" <director AT namafia.atomki.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] gyászhír
  • Date: Fri, 23 Nov 2012 11:29:38 +0100

Az MTA Atommagkutató Intézete (Atomki) mély fájdalommal és megrendülten
tudatja, hogy életének 75. évében, 2012. november 15-én elhunyt

Mahunka Imre

az intézet volt tudományos főmunkatársa és főosztályvezetője, a DOTE
címzetes egyetemi docense.

Tudományos pályáját a stabilitási sávtól távol lévő magok spektroszkópia
vizsgálatával kezdte, majd vezető szerepet kapott a debreceni ciklotron
laboratórium létrehozásában, a ciklotron gyakorlati alkalmazásában az
izotóptermelés, anyagvizsgálat, valamint a gyorsneutronok alkalmazásai
területén.

Tudományos munkáját MTA, ELFT, Atomki, dubnai EAI és szovjet állami díjakkal
ismerték el.

Halálával egy sikeres és kiváló kapcsolatteremtő kutató távozott el közülünk.

Hamvait december 7-én 12 órakor helyezik örök nyugalomra a Debreceni
Köztemetőben.

Fülöp Zsolt
az Atomki igazgatója

|Zs. Fulop, D.Sc. |
|director |
| |
|MTA ATOMKI |
|Institute of Nuclear Research |
|of the Hungarian Academy of Sciences |
| |
|Mail: H-4001 Debrecen, P.O.Box 51. Hungary |
|Fax: ++36-52-416181 |
|Tel: ++36-52-509260 |

  • [Fizinfo] gyászhír, Director of Atomki, 11/23/2012