fizinfo - [Fizinfo] A Masat-1-től a műholdbuszig - és társai

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] A Masat-1-től a műholdbuszig - és társai

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] A Masat-1-től a műholdbuszig - és társai
  • Date: Wed, 21 Nov 2012 11:29:23 +0100

www.galileowebcast.hu - ma délután:

Élő közvetítésünk november 21-én, szerdán 18 órától Esztergomból:

Horváth Gyula:
A Masat-1-től a műholdbuszig

A Masat-1 Magyarország első műholdja, melyet a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnök és Informatikai Karának hallgatói és oktatói készítettek el a Magyar Űrkutatási Iroda, illetve hazai cégek bevonásával. Méreteit tekintve 10x10x10 cm és tömege 1 kg, pályára állítása az Európai Űrügynökség (ESA) Vega rakétájával történt. Az űreszköz 2012. február 13-i startja óta hiba nélkül folyamatosan üzemel, és küldi az adatokat a fedélzetről a Műegyetemen lévő elsődleges és az Érden található másodlagos földi állomásra. Emellett a világon több mint 120 rádióamatőr követi a műholdat, akik közel 200 ezer adatcsomaggal járultak hozzá a küldetés sikeréhez.

A hét további közveztítései:

November 22-én (csüt.) 17 órától:
ELTE "Atomoktól a csillagokig" előadássorozat:
Barabási Albert-László (Harvard University, USA): Behálózva - a hálózatok csodálatos világa

November 23-án (péntek) 18 órától:
A Magyar Tudomány Ünnepe 2012 - Tata:
Fenyvesi János: Földünk, a csodabolygó

Jó vételt, jó okosodást!

www.galileowebcast.hu

  • [Fizinfo] A Masat-1-től a műholdbuszig - és társai, Tepliczky István, 11/21/2012