fizinfo - [Fizinfo] 11. Zimányi Nehézionfizikai Téli Iskola

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] 11. Zimányi Nehézionfizikai Téli Iskola

  • From: Csanád Máté <csanad AT elte.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu, rmkiusers AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] 11. Zimányi Nehézionfizikai Téli Iskola
  • Date: Wed, 23 Nov 2011 09:19:01 +0100

Tisztelt Kollégák!

Felhívjuk a figyelmet a 2011. november 28. - december 2. között
megrendezett, sorrendben 11. Zimányi Nehézionfizikai Téli Iskolánkra.
Örömmel tudatjuk, hogy az idei iskola része a Magyar Tudomány Ünnepe
eseménysorozatnak.

Alig két hete indultak el a nehézionütközésekkel kapcsolatos idei
mérések az Európai Részecske és Magfizikai Kutató Intézetben, a
CERN-ben az LHC gyorsítónál, és az előző Iskola óta megjelentek az
első, ólom-ólom ütközésekben mért eredmények. Idén is áttekintjük
az LHC összes (ALICE, ATLAS, CMS, LHCb, LHCf, MoEDAL, TOTEM)
kísérletének eredményeit.

A brookhaveni RHIC gyorsító teljes gőzzel halad a RHIC-II program
végrehajtásában, megkezdte a QCD kritikus pontjának feltérképezésére
irányuló programját. Kapcsolódó kutatások zajlanak a japán J-PARC
komplexumban is, ezeket is bemutatjuk.

Speciális előadásként szó lesz az idei Nobel-díjjal kapcsolatos
hazai eredményekről is.

Ezeknek az izgalmas híreknek megfelelően idei iskolánk fő céljai a
következőek:

- áttekinteni a nehézion-fizika és a fizika kapcsolódó ágaiban
2011. során elért új eredményeket;

- elmélyíteni az erősen kölcsönható anyag fázisszerkezetét tanulmányozó
kísérleti és elméleti kutatók közötti együttműködést;

- tapasztalatszerzési lehetőséget biztosítani hazai és a külföldi diákoknak
a nemzetközi konferencia-előadások terén, követve a 2003-ban kialakított
formát és szokásokat (idén is számos külföldi diákot várunk);

- elmélyíteni kapcsolatainkat a CERN LHC gyorsító kísérleteivel,
különös tekintettel az ALICE, a CMS és a TOTEM LHC kísérletekben való
magyar intézményes részvételre és az LHC működésével kapcsolatos
legújabb fejleményekre;

- fenntartani az USA Brookhaveni Nemzeti Kutatóintézet (BNL)
RHIC gyorsító PHENIX kísérletben, a Debreceni Egyetem, az ELTE és a
KFKI RMKI kutatói által létrehozott PHENIX-Magyarország együttműködést,
hozzájárulva az egyetemek és a kutatóintézetek közötti kapcsolatok
erősítéséhez;

- áttekinteni a relativisztikus hidrodinamikai kutatások legújabb egzakt
eredményeit, valamint

- a femtoszkópia kutatásainak legújabb eredményeit a részecskefizikában
és a nehézion fizikában.

A hazai nehézionfizikai tudományos élet szereplői mellett vendégünk
idén számos nemzetközileg elismert külföldi kutató, többek között
Su Houng Lee és Sungtae Cho (Yonsei Egyetem, Szöul, Dél-Korea), Jean
Cleymans (Fokvárosi Egyetem, Dél-Afrika), Tetsufumi Hirano (Tokiói
Egyetem, Japán), Kyoichiro Ozawa (KEK kutatóközpont, Tsukuba, Japán).

A legfontosabb tudnivalókat (előadók listája, az előzetes program,
praktikus információk stb.) az Iskola honlapja foglalja össze,

http://zimanyischool.kfki.hu/11/

A diákok részvételét bátorítjuk, számukra regisztrációs díjat nem
számítunk fel. PhD-vel rendelkező aktív kutatók számára Iskolánk
önköltséges (és a diákok ingyenes részvételét támogató) regisztrációs
díja 20000 Ft + ÁFA.

A részletesebb programot a következó oldal tartalmazza:

http://zimanyischool.kfki.hu/11/index.php?p=prog

A Magyar Tudomány Ünnepe eseménysorozat tagjaként az iskola fent van az MTA
honlapján is:

http://mta.hu/naptar/?event=1718

Az iskola az MTA KFKI RMKI és az ELTE Atomfizikai Tanszék közös rendezésében
zajlik, a helyszínek:

november 28. (hétfő), 29. (kedd), december 1. (csütörtök) és december 2.
(péntek):
MTA KFKI RMKI, III. épület, tanácsterem (2. emelet)
1121 Budapest, Konkoly-Thege Miklós út 29-33.

november 30. (szerda):
ELTE TTK Északi Tömb 0.100A terem
1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A

A szerdai napon a délutáni program közösen zajlik az ELFT Részecskefizikai
Szemináriumával, kiemelt előadónk Tetsufumi Hirano a Tokiói Egyetemről,
a nehézionfizika hidrodinamikai modelljeiről beszél majd.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Üdvözlettel,
Csanád Máté
a szervezők nevében
http://zimanyischool.kfki.hu/11/index.php?p=org

  • [Fizinfo] 11. Zimányi Nehézionfizikai Téli Iskola, Csanád Máté, 11/23/2011