fizinfo - [Fizinfo] Physics-at-large

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Physics-at-large

  • From: "Geza I. Mark" <mark AT sunserv.kfki.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Physics-at-large
  • Date: Wed, 22 Dec 2010 14:12:27 +0100

Kedves FIZINFO Olvasók!

Köszönöm a FIZINFO-n és magánban válaszolóknak is a válaszokat!

A következő derült ki. A barátom egy olyan szöveget olvasott, amiben a "Professor of Physics-at-Large" kifejezés szerepelt, egyébként Teller Edére vonatkozóan, aki az University of Californián viselte ezt a címet. Na és a kötőjelek elhelyezkedése miatt a barátom azt gondolta, hogy ezt a kifejezést úgy kell darabokra szedni, hogy a "Physics-at-large" nevű tudományterületnek a professzora, ahol a "Physics-at-large" valamiféle fizika.

Ezzel szemben az a helyzet, hogy az "at-large" a "professor"-ra vonatkozik, ugyanis Teller "Professor-at-Large" volt azon az egyetemen, fizika tárgyban. A "Professor-at-Large" az pedig egyfajta professzor, ha jól értem, olyan, aki szabadon vándorolhat a (szűkebb, vagy tágabb) tudományterületek között.

Úgyhogy elnézést kérek mindenkitől, hogy a szövegkörnyezet ismerete nélkül hibásan kérdeztem!

Üdv, szép Karácsonyt és BUÉK: Márk Géza
--

Geza I. Mark, PhD <http://www.mfa.kfki.hu/~mark/index.html>

mark AT sunserv.kfki.hu
Tel.: (+36-1) 392-2526

Nanostructures Laboratory
Research Institute for Technical Physics and Materials Science

<http://www.nanotechnology.hu>

Mail: H-1525 Budapest, P. O. Box 49, Hungary
Street adr: Konkoly Thege u. 29-33, H-1121 Budapest
Hungary
Fax: (+36-1) 392-2226