fizinfo - [Fizinfo] Hirek az ELI-rol

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Hirek az ELI-rol

  • From: Nagy Denes Lajos <nagy AT rmki.kfki.hu>
  • To: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Hirek az ELI-rol
  • Date: Tue, 14 Dec 2010 17:35:44 +0100 (CET)

Kedves Kollégák,

néhány újabb hír az ELI-ről:

1. A román partnerek december 10-én az ELI Preparatory Phase Consortium
zárókonferenciáján Párizsban bejelentették, hogy kormányuk határozatot
hozott az ELI-ről, és egyes számú prioritással a legfontosabb román
fejlesztési programnak deklarálták. Döntöttek a finanszírozásáról is,
így egy-két héten belül benyújthatják elkészült pályázatukat az EU
Strukturális Alapjához (a cseh kormány hasonló döntése már fél évvel
korábban megszületett).

2. A delmagyar.hu tudósítása szerint aláírásgyűjtéssel, csendes
demonstrációval és nyílt levéllel szeretne nyomást gyakorolni a
kormányra szuperlézer ügyben egy szegedi egyetemista:

http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/szegedi_egyetemista_surgeti_a_kormanyt_szuperlezer_ugyben/2192928/

3. Szabó Gábor, a Szegedi Egyetem rektora szerint az ELI nem politikai
ügy:

http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/szabo_gabor_az_eli_nem_politikai_ugy/2193350/

4. A Facebook-on külön site jelent meg "Szuperlézer Szeged" néven:

http://www.facebook.com/pages/Szuperlezer-Szeged/108461189224620

Ezen a címen lehet a támogatást "lájkolással" kifejezni; a Facebook-on pillanatnyilag 662 ilyen támogatója van a projektnek.

Csak remélni lehet, hogy a kérdésben a közeli napokban pozitív kormánydöntés születik, különben végképp elmegy a hajó, ami szinte példátlan nemzetközi hitelvesztést okozna a magyar kutatás-fejlesztésnek.

Üdvözlettel,

Nagy Dénes

  • [Fizinfo] Hirek az ELI-rol, Nagy Denes Lajos, 12/14/2010