fizinfo - Re: [Fizinfo] Marx György, "a fizika imperialista tudomány"

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Marx György, "a fizika imperialista tudomány"

  • From: Laszlo Ropolyi <ROPOLYI AT ludens.elte.hu>
  • To: Geszti Tamás <geszti AT elte.hu>
  • Cc: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Marx György, "a fizika imperialista tudomány"
  • Date: Fri, 03 Dec 2010 02:47:26 +0100
  • Date: Fri, 3 Dec 2010 02:47:25 +0100

Kedves Tamas es Tamas!

En 1967 es 72 kozott hallgattam Marx eloadasait, de nekem ez a
megfogalmazasa nem ismeros. Igaz, a kvantummechanikat - ha jol
emlekszem egy hosszabb tanulmanyut miatt - eppen nem o tanitotta.

Udvozlettel:

Ropolyi Laszlo

------------

Kedves Tamás, kedves listatagok!

Egy gyors guglizás "imperialism of physics" címen, ha nem is ezerszám,
de 112 hivatkozást hozott. Nem néztem végig, de a spanyol filozófus
José Ortega y Gasset egy 1928-ban Buenos Airesben tartott előadása
tűnik a kifejezés legrégebbi megjelenésének. Marx Gyurka, ha nem is
ő találta ki, biztosan élvezettel ízlelgette ezt a provokatív, de - magunk
közt szólván - tagadhatatlanul erős igazságtartalmat hordozó
szókapcsolatot.

Üdv

Geszti Tamás (Marx-tanítvány 1959-60 táján)

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Tamas Biro írta:
> [...]
> | |
> | Cikk, hozzaszolas a |
> | |

> Fizinfo AT lists.kfki.hu
> |
> | |
> | cimre kuldheto. Ilyenkor a subject-sorba a cikk cimet kell irni. |
> | A cikk szovege a level torzse. Ez sima szoveg legyen! |
> | |
> | Informacio: https://mailman.kfki.hu/listinfo/fizinfo |
> | |
> | A beerkezo levelek feldolgozasat program vegzi. Az emberi valaszt |
> | igenylo kerest, kerdest az alabbi cimre lehet megirni: |

Fizinfo AT lists.kfki.hu

| Informacio: https://mailman.kfki.hu/listinfo/fizinfo |
| Kiraly Peterne
kiraly AT mail.kfki.hu