fizinfo - [Fizinfo] A Perseidák meteorraj maximuma K/Sz és Sz/Cs éjszaka

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] A Perseidák meteorraj maximuma K/Sz és Sz/Cs éjszaka

  • From: Tepliczky István <tepi AT mcse.hu>
  • To: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] A Perseidák meteorraj maximuma K/Sz és Sz/Cs éjszaka
  • Date: Mon, 10 Aug 2009 11:46:54 +0200

A Perseidák idei, holdfényes maximuma az IMO honlapján található előrejelzések szerint aug. 12-én 17:30-20:00 UT közöttire várható, illetve elképzelhető egy korábbi is, 12-én 09:00 UT-kor. Egyik időpont sem szerencsés számunkra, de pl. a tavalyi jelentkezéskor megtanulhattunk, a raj képes meglepetésekkel szolgálni. Idén sajnos a Hold korán felkel, és a radiáns közelében tartózkodik, de tiszta időben így is szép látványosságban lehet részünk, maximum kívül is.

A meteoraktivitás alakulása online is figyelemmel kísérhető rádiós meteorészlelési módszerrel - ennek elvi leírása, illetve az egyik hazai állomás online adatai az alábbi oldalon kísérhető figyelemmel: http://tepi.csillagaszat.hu/radiometeorozas/

  • [Fizinfo] A Perseidák meteorraj maximuma K/Sz és Sz/Cs éjszaka, Tepliczky István, 08/10/2009