fizinfo - [Fizinfo] Nem annyi

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Nem annyi

  • From: Varga Péter <vargap AT mfa.kfki.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Nem annyi
  • Date: Mon, 22 Jun 2009 09:54:27 +0200

Idézet Zana János hozzászólásából:
"U.I. Épp most járt nálam egy hallgató, akinek a számításai szerint 554 K hömérséklet uralkodik a laboratóriumban. Megkérdeztem, hogy érzett-e valaha ekkora SUGÁRZÓ hőt." (Kiemelés tőlem.)

Én még nem éreztem 554 K hőmérsékletű test sugárázását, legalább is a bőrőmön nem. Ha vákuumban lennék, akkor azért nem észleném, mert előtte már szétpukkadnék. Ha a laborban lenne 554 K, akkor nagyon hamar megpróbálnék kimenekülni, mielőtt egyes részeim hőmérséklete 315 K fölé emelkedne.

Fázós kézzel valaki odamegy a fűtött szoba "radiátorához", FÖLÉ teszi a kezét és dicséri a sugárzó meleget. Akkor tedd a kezed ugyanolyan távolságra a fűtőtest MELLÉ, és most nyilatkozz a sugárzó hőről!

A tapasztalat által felállított probléma lehetséges megoldása:

Fölfelé jobban tejed a sugárzás.

Én nem erre tippelek.

Varga Péter