fizinfo - [Fizinfo] Elhunyt Tisza László

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Elhunyt Tisza László

  • From: Jenő Sólyom <solyom AT szfki.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Elhunyt Tisza László
  • Date: Fri, 17 Apr 2009 17:36:57 +0200

Április 14-én, életének 102. évében, Bostonban elhúnyt Tisza László az MIT professor emeritusa. A termodinamikában és statisztikus fizikában alkotott maradandót. Nevéhez fűződik a szuperfolyékonyság kétfolyadék-modelljének első változata. 1907. július 7-én Budapestenen született. Itt kezdett matematikát tanulni az egyetemen. Max Born hatására vált Göttingenben fizikussá. Egy ideig Harkovban dolgozott Landaunál. 1941-ben emigrált az Egyesült Államokba, azóta tanított az MIT-n. Nyolcvan éves korában is írt Phys. Rev. cikket a klasszikus és kvantumfizika egyesítéséről. Szülőhazájával nem szakadt meg a kapcsolata. 1983-ban az ELFT tiszteleti tagjává választotta. Halálával a társulatot is veszteség érte.

  • [Fizinfo] Elhunyt Tisza László, Jenő Sólyom, 04/17/2009