fizinfo - [Fizinfo] A Polaris TV e heti közvetítései

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] A Polaris TV e heti közvetítései

  • From: Tepliczky István <tepi AT mcse.hu>
  • To: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] A Polaris TV e heti közvetítései
  • Date: Tue, 24 Mar 2009 08:33:44 +0100

A jelen hét is gazdag lesz netes közvetítéseinkben. A részletes program a www.polaristv.hu címen olvasható, és az adás is itt nézhető - most csak röviden, emlékeztetőül:

-- 24-én (kedden) este - Horvai Ferenc: A Nagy Utazás - a Voyager-szondák

-- 25-én (szerdán) este - Dávid Gyula: Az összetört világtükör
- szimmetriák és aszimmetriák, avagy éljen a maradék!

-- 26-án (csüt.) déltájban - A Szojuz TMA-14 űrhajó indítása
- Simonyi Károly újabb űrutazásának kezdete

-- 28-án (szombaton) a déli óráktól késő estig - A Szojuz TMA-14
dokkolása a Nemzetközi Űrállomással, a legénység átszállása,
illetve az STS-119/Discovery leszállása

Az első két program élőben a Polaris Csillagvizsgálóban is megtekinthető (http://polaris.mcse.hu), az űresemények a NASA TV-s közvetítéseinek átvételével, magyar kommentárral történnek virtuális stúdiónkból. (Utóbbiaknál időpont-változások is lehetségesek.)

Közvetítéseink szüneteire ajánljuk folyamatosan bővülő médiatárunkat, amelybe az elmúlt napokban az alábbi előadások, események kerültek fel - részletesebb ismertetésük, letöltésük a http://www.mcse.hu/multimedia címen:

-- Dávid Gyula: A szénatom titokzatos születése
- magfizikai előrejelzés a csillagokból

-- Kereszturi Ákos: Turizmus a világűrben

-- Dávid Gyula: Az éter újjászületése - sebesség, de mihez képest?

-- Dávid Gyula: Fizika a lufi felszínén - a zárt világegyetem furcsaságai

-- A STS-119/Discovery űrrepülőgép indítása (NASA TV, magyar kommentárral)

-- Kolláth Zoltán: A csillagos égbolt védelme

Az MCSE közvetítő és archíváló csapata nevében hasznos időtöltést kívánunk!

  • [Fizinfo] A Polaris TV e heti közvetítései, Tepliczky István, 03/24/2009