fizinfo - [Fizinfo] Távolságméréssel tágított világegyetem és napórás médiatár

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Távolságméréssel tágított világegyetem és napórás médiatár

  • From: Tepliczky István <tepi AT mcse.hu>
  • To: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Távolságméréssel tágított világegyetem és napórás médiatár
  • Date: Mon, 23 Feb 2009 23:48:29 +0100

A Kulin György Csillagászati Szabadegyetem február 24-én (kedden) 19 órától esedékes előadása a Polaris Csillagvizsgálóban:

Szabados László: Távolságméréssel tágított világegyetem

Nemcsak az Univerzum tágul, hanem csillagászati ismereteinket is egyre tágabb tartományból szerezzük - egyre nagyobb távcsövekkel, tökéletesebb és érzékenyebb detektorokkal. De honnan tudjuk, hogy milyen messzire van az, amit megfigyelünk? Az előadás a kozmikus távolságok megállapításának nehézségeit és a megoldás módjait mutatja be - az ötvennél is több (főként asztrofizikai alapokon nyugvó) távolságmeghatározási eljárás közül a legfontosabbak ismertetésével.

Az előadás megtekinthető élőben a helyszínen:
http://polaris.mcse.hu/nyitva_tartas.html

Közel élőben az interneten:
http://www.polaristv.hu/

Illetve néhány nappal később az MCSE Médiatárában felvételről:
http://www.mcse.hu/multimedis

...Abban a médiatárban, amelyből újdonságainkat ajánljuk az érdeklődők figyelmébe. Szeptember 20-án rendezték Bicskén a IV. Napórás találkozót, ennek előadásai nézhetők az alábbi linkeken:

Köszöntő, megnyitó (Dr. Bölcskey Károly alpolgármester és Marton Géza, a Napóra Szakcsoport vezetője)
http://www.mcse.hu/index.php?option=com_mediatar&task=show&archID=0566&Itemid=338

Horvai Ferenc: Nagy Károly csillagászata
http://www.mcse.hu/index.php?option=com_mediatar&task=show&archID=0567&Itemid=338

Józsa Henrik: Az Országos Műszaki Múzeum napórái és csillagászati műszerei
http://www.mcse.hu/index.php?option=com_mediatar&task=show&archID=0568&Itemid=338

Keszthelyi Sándor: Napórák Fejér megyében
http://www.mcse.hu/index.php?option=com_mediatar&task=show&archID=0569&Itemid=338

Marton Géza: Kezdjünk hozzá! - A napórakészítés első lépései
http://www.mcse.hu/index.php?option=com_mediatar&task=show&archID=0570&Itemid=338

Dr. Molnár János: Egy készülő könyv margójára
http://www.mcse.hu/index.php?option=com_mediatar&task=show&archID=0571&Itemid=338

Keszthelyi Sándor: Videofilmek Pécs napóráiról
http://www.mcse.hu/index.php?option=com_mediatar&task=show&archID=0572&Itemid=338

Koszorúzás
http://www.mcse.hu/index.php?option=com_mediatar&task=show&archID=0573&Itemid=338

  • [Fizinfo] Távolságméréssel tágított világegyetem és napórás médiatár, Tepliczky István, 02/23/2009