fizinfo - [Fizinfo] elhunyt Lang János

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] elhunyt Lang János

  • From: Mihaly Benedict <benedict AT physx.u-szeged.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] elhunyt Lang János
  • Date: Mon, 16 Feb 2009 15:39:49 +0100

Fájó szívvel tudatjuk, hogy

Dr. Lang János

az Eötvös Loránd Fizikai Társulat régi tagja,
a Szegedi Tudományegyetem nyugalmazott adjunktusa
82 éves korában elhunyt.

Lang János - feleségével Zsuzsa nénivel együtt -
az Eötvös Loránd Fizikai Társulat 1950-ben megalakult
Csongrád Megyei Coportjának alapító tagja volt.
A társulat 402-es számú tagkönyvének tulajdonosaként
vele az egyik legrégebbi tagtársunk távozott el közülünk.
Lang János a kezdetektől fogva fáradhatatlanul dolgozott,
és vitte a vállán a fizika ügyét Szegeden és Csongrád megyében.
Így volt ez különösen akkor, amikor a megyei csoport titkáraként
működött 1967-1985 között.
1976-ban a MTESZ megyei emlékéremmel,
1983-ban MTESZ díjjal tüntették ki.
1985-ben a Csongrád Megyei Csoport tiszteletbeli elnökévé választották.

Lang tanár úr fizika szakos hallgatók nemzedékeinek tartott
elektronika előadásokat és vezetett laboratóriumi gyakorlatokat
a Szegedi Egyetemen.

Lang János temetése 2009 február 21-én 13 órakor lesz
Sopronban, az evangélikus temetőben.
Emlékét kegyelettel megőrizzük.

Benedict Mihály
az ELFT Csongrád megyei csoport elnöke

  • [Fizinfo] elhunyt Lang János, Mihaly Benedict, 02/16/2009