fizinfo - [Fizinfo] Kulin György Csillagászati Szabadegyetem: Kepler és Galilei

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Kulin György Csillagászati Szabadegyetem: Kepler és Galilei

  • From: Tepliczky István <tepi AT mcse.hu>
  • To: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Kulin György Csillagászati Szabadegyetem: Kepler és Galilei
  • Date: Tue, 10 Feb 2009 01:31:31 +0100

Kepler és Galilei

Csaba György Gábor előadása a Polaris Csillagvizsgálóban
február 10-én kedden, 19 órától

Személyesen: http://polaris.mcse.hu/nyitva_tartas.html
Polaris TV netadás: http://www.polaristv.hu

Galilei és Kepler, korunk csillagászati világképének 17. századi úttörői, kortársak voltak. Meglehetősen egyoldalú kapcsolatukat Kepler kezdeményezte: 1597-ben elküldte Galileinek "Mysterium cosmographicum" című könyvét. Galilei levélben válaszolt; ezzel gyümölcsöző és mindkettőjük számára felettébb hasznos tudományos eszmecsere vehette volna kezdetét. De hiába volt Kepler lelkes és gyors válasza: Galilei következő - és egyben utolsó - levelére 12 évet kellett várnia. Vajon miért nem alakult ki a két tudós közt szorosabb együttműködés? Nem tudhatjuk biztosan; de annyi tény, hogy kettőjük természete, érdeklődése, felfogása és tudományos módszerei is meglehetősen eltérőek voltak.

A szabadegyetem előadásait kedd esténként, 19 órakor tartjuk, utána távcsöves bemutató következik (derült idő esetén). Az előadások a Polaris TV közvetítésein is követhetők, valamint utólag a Magyar Csillagászati Egyesüle médiatárából (http://www.mcse.hu/mediatar) is letölthetők lesznek.

  • [Fizinfo] Kulin György Csillagászati Szabadegyetem: Kepler és Galilei, Tepliczky István, 02/10/2009