fizinfo - [Fizinfo] Kulin György Csillagászati Szabadegyetem a Polaris Csillagvizsgálóban

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Kulin György Csillagászati Szabadegyetem a Polaris Csillagvizsgálóban

  • From: Tepliczky István <tepi AT mcse.hu>
  • To: Fizinfo 0 <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Kulin György Csillagászati Szabadegyetem a Polaris Csillagvizsgálóban
  • Date: Tue, 03 Feb 2009 03:37:07 +0100

Indul a Kulin György Csillagászati Szabadegyetem

Február 3-án, kedden este 19 órától ismét indul a Kulin György Csillagászati Szabadegyetem a Polaris Csillagvizsgálóban. Az előadás-sorozat a Csillagászat Nemzetközi Éve kapcsán a régmúlt korok és napjaink új csillagászati eredményeinek bemutatásával egyaránt lehetőséget ad a tudományág fejlődésének és mai helyzetének áttekintéséhez.

A február 3-i nyitóelőadást Mizser Attila, az MCSE főtitkára tartja
"A Galilei-élmény" címmel.

A Galilei-élmény átélése és átadása volt Kulin György (1905-1989) egyik legfontosabb üzenete. A Csillagászat Évének is egyik fő feladata ezt a 400 évvel ezelőtt született élményt tovább adni. Az előadás azoknak kíván emléket állítani, akik távcsőépítő munkájukkal segítették ezt az élményátadást az utóbbi hat évtizedben. A Csillagászat Évében a húsz évvel ezelőtt elhunyt Kulin Györgyre is emlékezünk.

A szabadegyetem előadásaira kedd esténként, 19 órakor kerül sor, amelyet távcsöves bemutató követ. A Polaris Csillagvizsgáló elérhetősége: http://polaris.mcse.hu/nyitva_tartas.html. Az előadások a Polaris TV közvetítésein is követhetők (http://www.polaristv.hu), valamint utólag a Magyar Csillagászati Egyesület médiatárából (http://www.mcse.hu/multimedia) is letölthetők lesznek.

  • [Fizinfo] Kulin György Csillagászati Szabadegyetem a Polaris Csillagvizsgálóban, Tepliczky István, 02/03/2009