fizinfo - [Fizinfo] Szentmártoni Béla Szabadegyetem - az üstököskutatás 50 évéről

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Szentmártoni Béla Szabadegyetem - az üstököskutatás 50 évéről

  • From: Tepliczky István <tepi AT mcse.hu>
  • To: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Szentmártoni Béla Szabadegyetem - az üstököskutatás 50 évéről
  • Date: Mon, 27 Oct 2008 18:00:09 +0100

A Polaris Csillagvizsgálóban okt. 28-án, kedden este 19 órától:

Sárneczky Krisztián: Ötven év az üstökösök bűvöletében

Hazánkban pontosan 50 éve folynak rendszeres üstökös megfigyelések. Ezen idő alatt többet tudtunk meg a Naprendszer e varázslatos égitestjeiről, mint az azt megelőző évezredek során összesen. Minden fényes üstökös, amelyet megfigyeltünk, hozott valami új ismeretet a tudomány számára is. Az egyik legsikeresebb korszak a Szentmártoni Béla nevével fémjelzett 70-es évek, amikor lapok indultak, üstökösöket fedeztek fel hazánkból, és űrszondákat terveztek a Halley-üstökös megfigyelésére.

Az előadás helyszíne a Polaris Csillagvizsgáló, amelynek elérhetősége:
http://polaris.mcse.hu/nyitva_tartas.html

Az elhangzottakat élőben is közvetítjük az interneten az alábbi linkekre
kattintva:
- weboldalon:
http://polaris.mcse.hu/polaris_tv
- winamp ill. mplayer segítségével:
http://www.mcse.hu/modules/mod_polaris_tv.m3u

Szeretettel várjuk a valóságos és virtuális nézőinket!