fizinfo - Re: [Fizinfo] Hartlein és a víz

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Hartlein és a víz

  • From: Zátonyi Sándor <zatonyis AT freemail.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Hartlein és a víz
  • Date: Tue, 30 Sep 2008 16:26:28 +0200 (CEST)

Jeki Laszlo
<jeki AT rmki.kfki.hu>
írta:

> Volt egy véletlen felfedezés: bizonyos frekvenciájú rádióhullámok
hatására
> a sós víz disszociál, a keletkez&#337; hidrogén és oxigén meggyújtható.

Tisztelt Listatagok!

Nem végeztem el a kísérletet, de a róla(?) készült fotók engem nem
gy&#337;znek meg.

1. Ha valóban a víz bomlik hidrogénre és oxigénre, akkor nem egy
szépen ég&#337; gáz, hanem egy robbanásra hajlamos gázkeverék,
durranógáz keletkezik. Elektrolízissel el&#337;állított durranógázt pedig már
többször láttam meggyújtva, az nem így ég, hanem kisebb-nagyobb
pukanással-durranással robban.

2. Miért ilyen szép sárga a láng? A hidrogén lángja kékes, vagy inkább
színtelen. Jó, tudom, ott van a (konyha)só, és annak a nátriumtartalma
ugyanilyen elszínez&#337;dést okoz, ha a lángba kerül. De hogyan kerül a
lángba?

3. Semmiféle buborék nem látszik a kémcs&#337;ben. Ekkora lánghoz
viszont jelent&#337;s mennyiség&#369; gáz kellene. Nem furcsa mindez?

Végül még két kérdés:

1. Hány labor vélte igazolni néhány éve a hidegfúziót? (Azután csend
lett...)

2. Melyik magyar labor ismételte meg és igazolta a leírtakat? (A jöv&#337;
évi
fizikatanári ankéton igazán be lehetne mutatni...)

Üdvözlettel:

Zátonyi Sándor (ifj.)

SWISS Új Őszi akció:
Amerika álom áron és új repülőjárat Genfbe már 30.800 Ft-tól!
http://ad.adverticum.net/b/cl,1,6022,288556,350982/click.prm