fizinfo - [Fizinfo] Kugler Sándorné 100 tanitványa

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Kugler Sándorné 100 tanitványa

  • From: Kovács László <klaci AT bdf.hu>
  • To: "Fizinfo AT lists.kfki.hu" <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Kugler Sándorné 100 tanitványa
  • Date: Wed, 9 Jan 2008 14:26:47 +0100
  • Accept-language: hu-HU, en-US
  • Acceptlanguage: hu-HU, en-US

Kugler Sándorné 100 tanítványa

Kedves Listatagok, kedves Kollégák!

Csodaszép, bőrkötéses könyvről álmodok, amelyet szeretetünk és tiszteletünk
jeléül ez év július 25-én, századik születésnapján adunk át Györgyi
néninek. Ő belelapoz, és minden egyes oldalon más-más tanítványának írását
látja. A meghatott öröm mellett meg is lepődik, mert ez a kötet nem egy
szokásos centenary volume. Ez Őróla szól, arról, hogy mit tanultunk Tőle,
mit köszönhetünk Neki, milyen élményeinkre emlékszünk Vele kapcsolatban.
Természetesen a szöveg mintegy 20 százalékában azért ott áll, hogy mi lett
velünk, hisz Györgyi nénit érdekli egykori tanítványainak sorsa.
Ennek az álomnak a megvalósításához kérek most Önöktől, Tőletek
munkát, segítséget.
1. Határidők. Február közepéig meg kell érkeznie az első ötven szövegnek
klaci AT bdtf.hu
címre, azért, hogy lássam: sikerülni fog a nagy terv.
(Aki akar és szeret írni, annak elég három nap gondolkodás és már
jöhet is a félórás gépelés, fotó-szkennelés.) Végső határidő április
15.
2. Szervezés. A könyvben függelékként szeretném csatolni a gimnáziumi
tanítványok és a tanárjelöltek csaknem teljes listáját. Ez már készül
a nagykanizsai Batthyány/Landler Gimnáziumban és a budapesti Radnóti
Gyakorlóban. Elkészülte után azonnal közzéteszem, hogy találjunk újabb
és újabb, még élő és írni kész tanítványokat. Addig is kérem, hogy
beszéljetek rá másokat is a közreműködésre, az osztálytársakhoz
juttassátok el ezt a levelet, hisz nagyon fontos az, hogy olyanok is
írjanak, akik nem fizikusok vagy fizikatanárok lettek.
3. Anyagiak. Én fel tudok ajánlani (pályázat + saját zseb) összesen 15o
ezer Ft-ot és ígért pénzbeli támogatást a Batthyány Gimnázium is. Az
átadandó díszpéldány mellett puha kötésben elkészítünk mintegy 150
darabot, hogy legyen minden közreműködőnek saját példánya. Ezt előre
meg kell vásárolni: kétezer Ft szimbolikus árra vagy ennél nagyobb
összegű hozzájárulásra gondoltam. A pénznek itt kell lennie április
15-ig .
4. Ötletek, munka. Én vállalom a teljes kivitelezést, de ha valaki írás
és a saját példány megvásárlása helyett/mellett egyéb saját munkával
akar hozzájárulni a közös műhöz, az nagyszerű lenne. Micsoda szép az
ilyen kolofon: technikai szerkesztés: XY (Landler 1960), nyomdai
munkák: ZZ (Landler 1961), grafika: NN (Radnóti 1965), kötés MM
(Radnóti 1966).
5. Portré. Szeretnék /a könyvbe/ egy rajzot (érmet?, festményt?) is
Györgyi néniről. Ha tudtok egykori tanítvány, áldozatkész művészről,
írjatok!
6. Végleges cím. Kugler Sándorné Emlékkönyv?, Mit tanultam Kugler
Sándorné tanárnőtöl? Várom az ötleteket! Köszönettel és szeretettel:
Kovács László (Landler 1960) BDF Fizika Tanszék 9701 Szombathely Pf 170.

  • [Fizinfo] Kugler Sándorné 100 tanitványa, Kovács László, 01/09/2008