fizinfo - Re: [Fizinfo] A mundér becsülete, azaz nögy.....

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] A mundér becsülete, azaz nögy.....

  • From: Imre Attila <imre AT aeki.kfki.hu>
  • To: Fórizs István <forizs AT geokemia.hu>
  • Cc: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] A mundér becsülete, azaz nögy.....
  • Date: Fri, 14 Dec 2007 12:55:57 +0100 (CET)

Tisztelt Hölgyek, Urak!

Félreértés ne essék, én NEM állítottam hogy a társadalmunkban a nök sok területen nincsenek hátrányban. Én egyetlenegy ember egyetlen állításával szálltam vitába. Még csak azt sem állíthatom, hogy a magyar fizikus társadalom a nöket egyenlöként kezelné. Pár évvel ezelött egy fórumon (talán éppen ezen) felvetettem hogy szerintem nem korrekt egy 40 éves, gyerekeivel 5 évig gyesen levö fizikusnö eredményeit (leegyszerüsítve: publikációinak számát) egy 40 éves férfi fizikuséval összehasonlítani; inkább azokkal kellene összahasonlítani, akik ugyanannyi évet tölthettek kutatással (jelen esetben mondjuk egy 35 évessel). Háááá... mindenféle reakciók voltak, többségében negatív.
Ezen a területen van valami változás; láttam már olyan pályázatot, ahol legalább a korhatárt kitolták a gyesen eltöltött évek számával. Kis lépés, de ez is valami...

És még valami. Én szándékosan nem hoztam fel az óvónéni-bácsi példát, mert ezzel komolytalanná vállna az egész...

Tisztelettel
Imre Attila