fizinfo - [Fizinfo] KRFT tea: Varju a femtoszekundumos fenyimpulzusokrol

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] KRFT tea: Varju a femtoszekundumos fenyimpulzusokrol

  • From: Tamas Geszti <geszti AT elte.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] KRFT tea: Varju a femtoszekundumos fenyimpulzusokrol
  • Date: Fri, 07 Dec 2007 15:10:41 +0100

MEGHÍVÓ

az ELTE Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék teájára:

Varjú Katalin (Szegedi Tudományegyetem):

Attoszekundumos impulzusok

A femtokémia tudománya molekula- vagy kristályrácsbeli atomok 10-100
femtoszekundumos skálán megvalósuló mozgását vizsgálja. Kötött elektronok
mozgása egy gerjesztett atomban a 10-1000 attoszekundumos időskálán történik,
így a jelenleg elérhető 150-250 attoszekundumos impulzusokkal már akár atomok
és molekulák elektron-állapotai is vizsgálhatók, mely kutatási terület, az
"attofizika" most van születőben. Ezek az impulzusok egy új hullámhossz
tartomány meghódításával új mérési, manipulálási eljárásokat igényelnek,
hogy a femtoszekundumos tartományban közismert rugalmas alakformálás,
diagnosztika elérhető legyen.

Az előadás ideje: december 11-én, kedden kettőkor
helye: Pázmány Péter sétány 1/A (északi épület)
5.128-as terem.

Vendégeket, mint mindig, most is szívesen látunk.

  • [Fizinfo] KRFT tea: Varju a femtoszekundumos fenyimpulzusokrol, Tamas Geszti, 12/07/2007