fizinfo - Re: [Fizinfo] V: Re: Mindössze egy hozzászólás!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] V: Re: Mindössze egy hozzászólás!

  • From: wolf AT rmki.kfki.hu
  • To: "Istvan Horvath" <Horvath.Istvan AT zmne.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] V: Re: Mindössze egy hozzászólás!
  • Date: Tue, 4 Dec 2007 07:33:46 +0100 (CET)

Kedves Pista, Kedves Lista!
Azt nem hiszem, hogy vitatja barki, tudtommal az OM se, hogy jo ha van
Fazekas es mas hasonlo "zseni nevelde". Ez persze az orszag sorsat csak
marginalisan befolyasolja. A tehetsegek egyszeru gimnaziumban is
elokerulnek, elgfeljebb majd az egyetemeken ugranak ki, s nem lesz annyi
diakolimpiai ermunk.
Velemenyem szerint az altalanos iskola arra lenne valo, hogy mindenki
megkapja az alapokat. Ha itt szetvalogatjuk a gyerekeket, akkor megszunik
a huzoero. Akkor tobbe-kevesbe (lesznek kivetelek) eldontjuk mar
altalanosban, hogy kikerul egyetemre. (Ezert vagyok en a 8+4 ellen is, ami
pl. Nemetorszagban divik: szigoru valogatas a gimi es a szakkozepiskola
kozott.)
Gimnaziumban mer persze van valogatas, de ez meg mindig nem a
specializacio helye. Az erettsegi annak azt kellene kifejeznie, hogy az
illeto altalanosan muvelt, kepes ebben a vilagban eligazodni. Ehhez persze
hozzatartozna az irodalom, tortenelem, de a termeszettudomanyok alapjai.
Nem adathalmazok, hanem folyamatok (pl tortenelemben), osszefuggesek
megertese.
A gimnaziumnak szerintem nem kotelessege az egyetemi felkeszites, hanem az
erettsegire, az altalanosan muvelt, sokfele tajekozott, tajekozodasra
kepes egyenek kinevelese.
Jo ha vannak versenyistallok mint a Fazekas, de szerintem a cel az, hogy
tomegesen kepezzunk ki muvelt, "muvelheto" embereket. Amelyek aztan
specializalodnak kesobb.
Tisztelettel Wolf Gyuri, aki nem tanar, igy persze csak a masik oldalrol
nezi a dolgokat

  • Re: [Fizinfo] V: Re: Mindössze egy hozzászólás!, wolf, 12/04/2007