fizinfo - [Fizinfo] Fontosak-e az Onsager feltételek?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Fontosak-e az Onsager feltételek?

  • From: "Harmatha Andr�s" <nyeste AT qtsmail.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Fontosak-e az Onsager feltételek?
  • Date: Mon, 29 Oct 2007 17:02:29 +0100

Tisztelt Hölgyek és Urak!
Az interneten szörfözve találkoztam a fizinfo-val. Kiváncsiságból belenéztem,
és ott találkoztam a tárgyban megadott problémával.
Egy ph doktori bírálatban szerepelt a következő megállapítás: Onsager e
feltételeket csupán egyetlen publikációjában említette és azok ma már nem
fontosak.
Ha jól emlékszem, ez a cikk az 1930-as években jelent meg, és egy másik, ezen
időszakból származó cikkével együtt ezért kapott Nobel díjat (ha jól
emlékszem az 1970-es években - durván 40 év múlva).
Prigogine, az általa elsőkéntlevezetett entrópia minimum elveben felhasználja
az Onsager féle reciprocitási elvet. (liearizálás még önmagában nem adja a
szimmetriát).
Ezt a levezetést számos külföldi és magyar termodinamikával foglalkozó
szakkönyv is megadja, és eddig nem találkoztam az ellenkezőjével.
Szeretném, ha valaki megismertetne ennek ellenkezőjéről, és megadja a
levezetést az Onsager féle reciprocitási elv felhasználása nélkül, az
entrópia minimum elvre.
tisztelettel
dr Harmatha András

  • [Fizinfo] Fontosak-e az Onsager feltételek?, Harmatha Andrs, 10/29/2007