fizinfo - [Fizinfo] óra

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] óra

  • From: "mpeter fizika szakköre" <mpszakkor AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] óra
  • Date: Thu, 25 Oct 2007 22:16:41 +0200

Ha jól emlékszem, talán még a boldog emlékű Marik Miklós mesélte
nekünk egy Bev. csill. előadásán, hogy csillagállás alapján állították
be, amelyhez egy időben a MÁV is igazította magát, mert minden
hajnalban kiküldtek egy vasutast a Keletiből, hogy az aktuális "napi
pontos időt átvegye". Nem tudom hogy ez mennyiben valóság vagy
legenda, de jól hangzik.

Mintha valamelyik TTK-s NEWS-ban (kilencvenes évek utolsó évei,
nyomtatott forma, de talán már elektronikusan is megvolt) is
olvashattunk róla egy bővebb leírást. Szóval az ELTE Csillagászati
Tanszékén érdemes érdeklődni. Szerintem.

--
mpeter
:-)

  • [Fizinfo] óra, mpeter fizika szakköre, 10/25/2007
    • <Possible follow-up(s)>
    • [Fizinfo] óra, mpeter fizika szakköre, 10/26/2007