fizinfo - [Fizinfo] A Zimányi 2006 Nehézion-fizikai Téli Iskola körlevele

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] A Zimányi 2006 Nehézion-fizikai Téli Iskola körlevele

  • From: Csorgo Tamas <csorgo AT sunserv.kfki.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] A Zimányi 2006 Nehézion-fizikai Téli Iskola körlevele
  • Date: Thu, 7 Dec 2006 14:27:21 +0100 (MET)

Tisztelt Kollégák,

Fel szeretném hívni a figyelmeteket a 2006 december 11-től 13-ig
megrendezésre kerülő, sorrendben 6. Nehézion-fizikai Téli Iskolánkra.
Iskolánkat idén elhunyt szellemi vezetőnk, Zimányi József akadémikus
emlékére felveszi a Zimányi nevet, melyhez a család kérésünkre
hozzájárult.

Iskolánk fő céljai a következőek:

- Zimányi József szellemiségének megfelelő módon folytatni a
Nehézion-fizikai Téli Iskolák hagyományát;

- áttekinteni a nehézion-fizika 2006 során elért új eredményeit;

- elmélyíteni az erősen kölcsönható anyag fázisszerkezetét tanulmányozó
kísérleti és elméleti kutatók közötti együttműködést;

- tovább mélyíteni az USA Brookhaveni Nemzeti Kutatóintézet (BNL)
RHIC gyorsító PHENIX kísérletben, a Debreceni Egyetem, az ELTE és
a KFKI RMKI kutatói által létrehozott PHENIX-Magyarország együttműködés
keretében, hozzájárulva az egyetemek és a kutatóintézetek közötti
kapcsolatok erősítéséhez;

- elmélyíteni kapcsolatainkat a CERN LHC gyorsító kísérleteivel,
különös tekintettel az ALICE, a CMS és a TOTEM LHC kísérletekben való
magyar bekapcsolódásra;

- áttekinteni a korrelációk és fluktuációk kutatásainak legújabb
eredményeit a részecskefizikában és a nehézion fizikában;

- megnyitni a RHIC Téli Iskolát a hazai és a külföldi diákok előtt,
követve a 2003-ban kialakitott formát es szokásokat (idén is több
külföldi PhD hallgatót várunk);

A legfontosabb tudnivalókat (előadók listája, az előzetes program,
praktikus információk stb) az Iskola honlapja foglalja ossze,

http://www.kfki.hu/~csorgo/school06/

A diákok részvételét bátorítjuk, és számunkra regisztrációs díjat
nem számitunk fel.

December 12-én kedden az ELTE TTK-n minden programunk
nyitott az ELTE diákjai es oktatói, kutatói számára.
A december 11-én és 13-án a KFKI RMKI-ban megrendezett program
önköltséges regisztrációs díja 10000 Ft.

Végül egy örömhír:
Idei Iskolánk kiemelt előadója Karsten Eggert professzor úr,
a CERN LHC gyorsító TOTEM kísérletének tudományos vezetője.
Előadása a TOTEM és a TOTEM/CMS kísérletek fizikájáról
RMKI Szeminárium keretében is meghirdetésre került.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Csörgő Tamás
a Zimányi 2006 Nehézion-fizikai Téli Iskola szervezői nevében
http://www.kfki.hu/~csorgo/school06/organizers/index.html

  • [Fizinfo] A Zimányi 2006 Nehézion-fizikai Téli Iskola körlevele, Csorgo Tamas, 12/07/2006