fizinfo - [Fizinfo] fizikai helyesirasi szotar

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] fizikai helyesirasi szotar

  • From: Solyom Jeno <solyom AT szfki.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] fizikai helyesirasi szotar
  • Date: Tue, 07 Nov 2006 17:51:43 +0100

Kedves Kollegak!

Nagy Denes Lajos es Szalay Kati biztatasara szolalok meg. Magam tobb mint ket evvel ezelott kezdtem osszeallitani egy magyar fizikai helyesirasi szotart. Az eddigi gyujtes eredmenye mintegy 6500 szo, illetve kifejezes. Semmi titok nincs benne, eddig is barkinek szivesen odaadtam a fajlt. Annak, hogy eddig nem irtam, s most nem teszem fel a szotart a KFKI honlapjara, ket oka van.

Az Akademian a fizikai osztaly egyik ulesen lelkes tamogatast kapott, hogy meg kell csinalni a helyesirasi szotart, de mint varhato volt, fogjuk meg es vigyetek alapon. Szilardtest-fizikus leven (mar is itt a kerdes, helyesen irom-e igy a szilardtest-fizika, szilardtest-fizikus szot, szerintem igen) a gyujtesem elsosorban erre a teruletre terjedt ki, s kertem, hogy masok a sajat szakteruletukrol egeszitsek ki azt. Nehany kiveteltol eltekintve alig mozdultak meg azok, akik igertek, hogy segitenek. Tehat jelentos bovitesre szorul meg az anyag.

Masreszt, az osztalyelnok segitsegevel sikerult talalni egy hivatasos nyelveszt, aki vallalta, hogy atnezi az egesz anyagot, s raadasul megir egy olyan bevezetot, melyben osszefoglalja azokat a legfontosabb szabalyokat, melyek segithetnek a szotarban nem szereplo kifejezesek helyes alakjanak megtalalasaban. Sajnalatos modon az illeto elfoglaltsaga miatt meg nem ert ra erre. A szavak, kifejezesek listajanak egy korabbi valtozatat mar atnezte, de az egeszet nem, igy abban meg lehet hiba. A legnagyobb nehezseget nyilvan az egybe-, illetve kuloniras, a kotojelek hasznalata jelenti.

Jelenleg azt remelem, hogy a jovo ev folyaman megis osszeall az anyag, s akkor nem lesz akadalya, hogy egy honlapra is felkeruljon. Addig is orulnek, ha akadnanak olyanok, akik segitenenek a maguk szakteruleten a problemas szavak, kifejezesek gyujteseben. Nekik szivesen elkuldom az eddig osszegyujtotteket.

Solyom Jeno

  • [Fizinfo] fizikai helyesirasi szotar, Solyom Jeno, 11/07/2006