fizinfo - [Fizinfo] Spanyol és a víz

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Spanyol és a víz

  • From: somokaro AT freestart.hu
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Spanyol és a víz
  • Date: Thu, 30 Mar 2006 16:32:22 +0200 (CEST)

Tisztelt Lista!

Ha csupa ismert dolgot írnék, akkor elnézést kérek!
1,/ Gróf Spanyol kérdésben. Azt egy gondos kutatói munka eredményeként
tudjuk, hogy nem gróf. Továbbá úgy tudom, hogy még a mai magyar rendszerben
sem engedélyezett (még) a herceg, báró, gróf, stb. előnevek használata. Ezt
neki még senki nem mondta meg?
Itt talan nem számít további reklámnak, inkább csak meglepetésnek, hogy a
METESZ szervez előadást, nevezetesen a HTE Soproni Szervezete &#8222;Vízből
nyert energia&#8221; (ápr. 27, 15,00 óra, érdeklődni
nagy.tamas AT t-com.hu).
Ezt nem a színvonaláról híres média szervezi!

2,/ Sem időt, sem pénzt (nyugdíjas zseb, telefonos MODEM) nem szántam arra,
hogy megtudjam, hogy az inkriminált illető miről beszél. Tehát fogalmam sincs
róla. De talán kapcsolódik a témához, hogy én személyesen működésben láttam
és &#8222;-ha úgy tetszik &#8211; használtam&#8221; vízi plazmával (vagy
&#8222;vízplazmával&#8221;) működő &#8222;hegesztőpisztolyt&#8221;.
Legalábbis olyan volt az alakja. A láng 10-14 ezer °C, a mondás szerint.
Különféle mágnesterekkel ellenőriztem, hogy tényleg plazma (és nem valami
minipalackokkal működő sima szúróláng). Élvezettel vagdostunk, szeleteltünk
kvarcot és szerszámacélt, kb. 1 (esetleg 2) mm vágószélességgel
(fókuszálhatóság, veszteség) pillanatok alatt. A &#8222;láng&#8221;
fenntarthatóságát víz biztosította. (Meglehetősen nagy fogyasztással, mert
mintegy két litert használtunk el kb. fél óra alatt.) A know how-ból annyit
tudhattam meg,hogy a vörösréz fuvóka fókuszáló vörösréz betétje egy, a rakéta
és nukleáris technikák körében használt fehéres színű, gyorsan fogyó lágy
fémmagot tartalmazott (talán Cs?). A lángvezető mag gyorsan fogy, a fej
hűtését az a víz végezte, amelyet a rendszer azután a plazmában
(előmelegítve) felhasznál. Az indítást a 220 V-os villamos hálózat
biztosította. DE: valóban vízzel működött, és a villanyhasználat
elhanyagolható szintre csökkent a begyújtás után.

Lehet, hogy az ilyen berendezés mindenki számára ismert, és nem tudom van e
köze ehhez a grófi vizes autónak. Bocsánat, de nem tudom miről szól a
nevezett vízzel hajott autó! (Izgalmasabb, hogy pl. a Wankel motor vagy
negyven év után is csak mutatóban fordul elő az autóiparban. Meg, hogy a
kevésbé légszennyező Otto motorokat kiirtják a piacról, mondjuk a dieselekhez
képest. Meg, hogy a lágy kukoricadarát alkalmazó, hatékony VIM-et allergiát
okozó, durván környezetszennyező [és még csak nem is hatékony]
sikálószerekkel szorították ki életünkből. Akkor miről beszélünk,
nyuszko-muszko? És a csillagjóslással foglalkozó folyóiratok tömege
hasznosabb a népművelés szempontjából, mint az Egely-Spanyol komplexus? Az
előbbiek folyamatosan ott vannak az újságárusok standjain, milliók számára,
míg Egelyt, Spanyolt, stb. csak pár tucatnyian hallgatják meg. Mást meg már
nem is merek mondani a népbutítás mai tömeges formáiból.)

Az előzőekben emlegetett TV műsort nem tudom nézni, arról tehát nincs is
véleményem. Legfeljebb arról, hogy zavar, hogy az egyszer már lerótt
adófizetett pénzemért miért nem nézhetem a közszolgálati TV adásokat (m2,
Duna), kivéve egyedül a gyatra m1-et.

Tisztelettel

Somogyi Károly
a műsz. tud. kand.

Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a
FreeStarttol
Probald ki most! http://www.freestart.hu