fizinfo - [Fizinfo] világokon át

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] világokon át

  • From: tibor.lakatos AT etk.pte.hu
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: [Fizinfo] világokon át
  • Date: Tue, 14 Mar 2006 10:37:38 +0100 (CET)

Tisztelt Lista!

Az a probléma, amelyet Lindeisz László kollega vetett fel, nevezetesen:

"Fel kellene tenni (es meg kellene valaszolni) a kerdest: kik segitik es
milyen cellal, ezeket a musorokat kepernyore."

úgy hiszem, nem túl titokzatos. Valószínűek tartom, hogy

1. (kik? - ) a média-világ marketing-szakértői, piackutatói bejárván a
világ TV hálózatát jutnak arra a következtetésre, hogy ezek a műsorok
nézettek, és

2. (milyen céllal? - ) ennélfogva vonzó reklámfelületek. Money makes the
world go around. Anything for money.

Kissé nehezebb a másik kérdés megválaszolása:

"Kik mozgatjak a figurakat hatulrol olyan ugyesen, hogy egy Jankovics
Marcell, vagy egy Makovecz Imre is adja hozza a nevet."

De azért ez mögött sem rejtőznek titkok. Manapság minden marketinggel
foglalkozó cég profi rábeszélőket alkalmaz, akiket célzott tréningeken
(Pl. Demmler-tréning) tanítanak a meggyőzés művészetére. "Jó napot
kívánok, én az XYZ cég képvíselője vagyok, (ide egy ismert nevet kell
elhelyezni) megbízásából keresem önt. Kedves (művész, mérnök,
kutató...)úr, Önt, mint a szakma prominens képviselőjét...az Ön
véleménye...utólérhetetlen publicitást..." és így tovább, több-kevesebb
mézet a madzagra, és a madzag végén rejtőző horgot (a műsor által
teremtett ködös környezetet) már nem is lehet észrevenni.

Azt azonban nem tudom, hogy mit lehetne tenni ez ellen. Mégsemkereshetjük
föl egyenként X-et, Y-t vagy Z-t, hogy lebeszéljük ezekben a műsorokban
való részvételről, hogy legalább ők ne "hitelesítsék" a műsort. Nem
biztos, hogy nem kerülnénk bíróság elé, bár semmi valótlant nem kellene
mondanunk, hogy megvilágítsuk egy ilyen műsor valódi természetét.

Tanácstalan vagyok.

Tisztelettel
Lakatos Tibor

  • [Fizinfo] Világokon át, tibor . lakatos, 03/09/2006
    • <Possible follow-up(s)>
    • [Fizinfo] világokon át, tibor . lakatos, 03/14/2006