fizinfo - [Fizinfo] Grof Spanyol Zoltan a Debreceni Egyetemen, az audmaxban

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Grof Spanyol Zoltan a Debreceni Egyetemen, az audmaxban

  • From: Laszlo Vegh <vl AT namafia.atomki.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: [Fizinfo] Grof Spanyol Zoltan a Debreceni Egyetemen, az audmaxban
  • Date: Thu, 17 Nov 2005 10:10:36 +0100 (CET)

Idonkent a Fizinfon fellobban a vita. Mit tehetunk a vakuumbol,
vizbol stb. ingyen energiat hirdetok ternyerese ellen? Majdnem
altalanosan elfogadott, hogy semmit. Olyat mondanak ugyanis az
embereknek, amit azok hallani szeretnenek. Van energiavalsag, de mi
megoldjuk. Ne aggodjatok. Remenyt adnak az embereknek, ezert azok
szivesen fogadjak az andalito szovegeket. Sajto, kep es hangcsatornak
pedig eppen ezert szivesen latjak oket.

Nem reszleteznem, mikent kerult Grof Spanyol Zoltan, - aki szerint
egy liter vizzel szaz kilometert futhat a kocsi, ha kesz a talalmanya -
ide a Debreceni Egyetemre tegnap, november 16-an este. Ok akartak
idejonni es vegul elvallaltam, levezetem az eloadast. Nagyon sokszor
talalkoztam ugyanis olyanokkal, fiatalokkal, idosekkel szerte e
hazaban, akik benne remenykednek. Sokkal hatekonyabb es tobben ismerik,
mint Egelyt.

Eloadonk nem a szokasos modon lepett fel. Csak 1 orat beszelhet, ez volt a
megallapodas, a masik oraban kerdesekre valaszol. Tovabba elkertuk elore a
motorra kapott nemet szabadalmanak a leirasat. Meg mielott nekikezdett,
tartottam egy rovid bevezetot. Tovabba igen rovid zarszot is.

Van egy szabadalma. Hidrogen meghajatasu motor, amely
uzemanyagtartallyal mukodik, abban van a mashogy mar elkeszitett hidrogen.
A motor es a kipufogogazok hojet felhasznalja viz hevitesere es
ionizalasara. Igy is fejleszt hidrogent, amit azutan bevisz a motorterbe
es azt is elegeti. Igy gazdasagosabb, jobb motort keszithet. Ez rendben is
lenne.

Kicsit meglepte Grof Spanyolt, hogy nem a szokasos 2 oras szoveget
mondhatta. Elsosorban az erzelmekre hato mondanivalo esett igy ki,
magarol a motorrol kezdett beszelni. Jott a mar sokak altal ismert
beszedvel. Amire egyebkent joreszt felesleges, nem a talalmanyara
vonatkozik. Pontatlan, rossz fizikai es kemiai megfogalmazasokkal,
tele tevedesekkel, felreertett fogalmakkal. Ugy 20 perc utan ketten
a fizikai kemiarol bekiabaltak, felpattantak, majd kirohantak. Egy
atomkis fizikus kovette oket. Ez a kozjatek kicsit megzavarta Grof
Spanyolt. Talalkozott mar ilyennel, de nem ilyen fellepesein. Meg
erosebben el kezdte szidni a hivatalos tudomanyt es a jelenlevo kb
150 fo, nagy tobbseguk nem kutato vagy tanar, egyetertett vele.
Szerencsere jo nehany fizikus ott maradt.

Megzavart eloadonk bemutatta, mikent mukodik a talalmanya, hogyan eg a
viz. Egy orosz gyartmanyu plazmapisztolyt mutatott be, amelybe vizet
toltott, bedugta a dugaszt a falicsatlakozoba es nemsokara megjelent a
szuro kek lang. Vagta a vasat, stb. Elloptak az oroszok a talalmanyat,
nagy penzt keresnek vele, nagydijat kaptak ra. Nez mindenki.
Grof Spanyol Zoltan pedig befejezte az eloadast alig 40 perc utan.

Jottek a kerdesek. Mint levezeto elnok kezdtem a magam kerdeseivel.
Legeloszor a plazmapisztoly utan erdeklodtem. Kiderult, erdelyi
feketepiacon vettek. Miben kulonbozik mas plazmapisztolyoktol. Nem ismeri
a tobbit. Belenezett, mikent mukodik. Nem. Sem a tapegysegbe, sem
a pisztolyba nem nezett meg bele. Jottek az egyeb kerdesek. Fizikusoktol
eloszor, azutan masoktol. Sokan kerdeztek, matematikusok, biologus, orvos,
mernok es masok is. Senkinek sem tudott a kerdezo szamara
vilagos, kielegito valaszt adni. Ezt erezte is. Gyakran hasznalt fordulata
szerint o ezt az eloadasban elmondta, de a kerdezo korlatoltsaga miatt nem
tudta felfogni a mondanivalot.

De az kiderult, hogy a motorja, eromuve stb. kulso aramforassal, kivulrol
vett energiaval mukodik. De akkor mire valo igazabol, ezt nem tudta
megertetni.

Zarszot mondva rakerdeztem, mikent all a szabadalmi per, marhogy a tolvaj
oroszokkal szembeni eljaras. Sehogy. Mint feltalalo, fejleszto mernok,
mikent tudja megallni, hogy nem szedte szet az oroszok megvalositott
talalmanyat. Nem nez utana, milyen megoldasokat epitettek be, milyen
anyagokkal dolgoznak. Feltalalo valasza: felek szetszedni, elromolhat es
kell ez a keszulek a bemutatokra. Ez azt hiszem sok volt meg a
legegyszerubb bolcsesz szamara is. Nem fejleszt, hanem eload. Ezt meg is
mondtam neki, kevesebb eloadast es tobb munkat, ugy haladhatna elore.

Utana a hozzaszolo fizikusokhoz odament egy bolcsesz lany es megkoszonte
ahogyan hozzaszoltak es viselkedtek. Mostmar jobban ert sokmindent. Egy
mernok mondta nekem, dolgozni szeretett volna a feltalaloval, befektetni
ebbe, de ezek utan remenytelennek latja.

Ereztuk, a remenykedo hallgatosag nagyobb resze megertette mi a helyzet.
Voltak, akik sajnaltak Grof Spanyolt. Aki egyebkent utolso mondataban
Semmelweishez hasonlitotta magat maganyaban. Merthogy senkisem allt melle.

Nehanyan azert korulvettek. Vegen ebbol annyit hallottunk, netan az
eletere torhetnek. Feltetelezem, az orosz maffiarol lehetett szo, aki igy
keszul akadalyozni a szabadalmi pert. Szuletoben van a fellepesek
uj szovege.

Bucsuzaskor mondta Grof Spanyol, ugyis neki lesz igaza. Valaszkent
kapta, barcsak megerhetnenk.
Vegh Laszlo